+ 0 -
ADA

وزير كشور در جلسه شوراي اداري استان:

کرمانشاه یکی از مناطق عالی و مناسب برای رشد سرمایه گذاری و توسعه است

وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه یکی از مناطق عالی و مناسب برای رشد سرمایه گذاری و توسعه است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: مدیران با هر گرایشی باید حتما دارای ویژگی اعتدال باشند و افراط و تفریط به هیچ عنوان در دولت دوازدهم پذیرفته شده نیست.

وی ادامه داد: فرصت این را نداریم که افرادی با انجماد فکری و افراطی گری به روی کار آیند و منجر به هزینه زایی برای کشور شوند.

وزیر کشور یادآور شد: جهان به سرعت در حال تغییر است و ما باید تلاش کنیم خود را به قافله پر سرعت جهانی برسانیم.

وي گفت: خوشبختانه امروز کشور در شرایط افتخار آمیز قرار دارد و ما باید از تمام ‌امکانات خدادادی برای پیشرفت استفاده کنیم.

وزیر کشور با بر تاکید بر ‌لزوم ایجاد هماهنگی در کشور گفت: بدون هماهنگی و تعامل انرژی ها هدر خواهند رفت و این هدر رفت انرژی در نهایت به ضرر مردم است.

دكتر رحمانی فضلی افزود: اگر خود را درگیر منافع حزبی و گروهی کنیم در کارها صایش و هدر رفت سرمایه ایجاد خواهد شد.

وی همچنين  رای بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم به دولت را پشتوانه ای بالا برای این دولت دانست و افزود: همچنین با وجود مجلسی که همراهتر است و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی، قطعا در دولت جدید دوران موفق تری نسبت به گذشته خواهیم داشت.

دكتر رحمانی فضلی به منابع محدود دولت هم اشاره کرد و گفت: کل بودجه عمومی دولت 320 هزار میلیارد تومان است که کفاف اجرای همه برنامه های توسعه ای کشور را نمی دهد، لذا راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاری خارجی و تجهیز منابع مورد نیاز از راه های دیگر نداریم.

وی افزود: پس از برجام با همه کار شکنی ها و بدعهدی های آمریکا میزان جذب سرمایه افزایش یافته، اما کافي نيست.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان های مرزی با یک عقب افتادگی تاریخی مواجه هستند و با روش های معمولی و برنامه ریزی های غیر اولویت وار به رشد نمی رسند، گفت: باید به سرعت به سمت پیشرفت حرکت کنیم چرا که با حرکت های کند نمی توانیم عقب ماندگی های تاریخی را در استان های مرزی از جمله کرمانشاه برطرف کنیم.

دكتر رحمانی فضلی افزود: گام تازه ای در تمام استان ها به منظور ایجاد شرایطی جدید برای افزایش همکاری ها و همدلی ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از ظرفیت های خوبی برای پیشرفت برخوردار است، اظهار کرد: بعد از فرآیند انتخاب استانداران امیدواریم ‌هماهنگی و همکاری بیشتری بین نهاد های مختلف ایجاد شود تا شاهد هم افزایی باشیم.

وی عملکرد دولت در کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با تورم 46 درصدی، تحریم و تهدیدهای شدید کشور را تحویل گرفت و در زمان به روی کار آمدن دولت شاهد کاهش پایین آمدن محسوس قیمت نفت و رکود شدید واحدهای صنعتی بودیم اما اکنون با گذشت چهار سال با تورم یک رقمی و رشد دو رقمی اقتصادی روبه رو هستیم.

دكتر رحمانی فضلی به دستاوردهای برجام نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که سال ها هر نوع اعمال فشاری را علیه ایران داشتند خودشان برای مذاکره با ما پیشگام شدند و ایران به عنوان یک کشور صلح طلب و مشارکت جو در منطقه به جهانیان معرفی شد.

وزیر کشور در ادامه کرمانشاه را نقطه ای استراتژیک برای کشور دانست و گفت: دشمنان ما که تروربست ها را راهی منطقه کرده بودند اخیرا ساز تغییر جغرافیای منطقه را کوک کرده اند که قطعا این‌هدف آنان محقق نخواهد شد و یکپارچگی کشور عراق حفظ خواهد شد..

دكتر رحمانی فضلی افزود: تمرکز منابع در مرکز کشور از مدتها قبل استان های مرزی کشور را گرفتار عقب افتادگی تاریخی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه وارث عقب افتادگی بیش از 100 سال در مناطق مرزی هستیم، افزود: قطعا با برنامه ریزی های معمولی شاهد رشد مناطق مرزی نخواهیم بود.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت و مجلس تمام تلاش خود را به منظور توزیع منابع در مناطق مرزی به کار می‌گیرند، گفت: بخش اعظمی از درآمدهای نفتی دولت صرف مخارج جاری می شود، با این اوصاف ما نیازمند جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی و خارجی برای توسعه هستیم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به زیر پا گذاشتن برجام توسط امریکا گفت: ما از ابتدای مذاکرات به دنبال احقاق حقوق جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف بودیم که با این اقدام امریکا جهان به حقانیت ایران و خصومت آمریکا علیه ما پی برد.

دكتر رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید بازار سرمایه در ایران به خوبی تقویت شود، افزود: با وجود تمام کارشکنی های آمریکا میزان جلب سرمایه گذاری خارجی در کشور مطلوب است.

وزیر کشور تصریح کرد: مدیران، سرمایه گذاران استانی و مردم باید بستر جذب سرمایه گذاران را فراهم کنند.

دكتر رحمانی فضلی افزود: انتظار می رود که به منظور توسعه همه دستگاه های اجرایی، نمایندگان و روحانیت از دولت حمایت کنند و دستگاه قضایی فضایی امن را برای سرمایه گذاری فراهم نماید و ائمه جمعه نیز فرهنگ کار و قناعت را توسعه دهند.

وی عنوان کرد: باید با ایجاد یک فضای مناسب زمینه مناسب را برای جذب سرمایه گذاری فراهم‌ کنیم.

دكتر رحمانی فضلی با بیان اینکه کرمانشاه در 10 سال آینده متحول خواهد شد، گفت: کرمانشاه یکی از مناطق عالی و مناسب برای رشد سرمایه گذاری و توسعه است.

وی با اشاره به دستاوردهای سیاسی دولت گفت: انتخابات آزاد، توسعه مشارکت مردم و تضمین ایجاد نشست ها و گفت وگو هایی که منجر به افزایش و تعیین بینش سیاسی مردم می شوند همواره در دستور کار دولت قرار دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه آزادی اندیشه و افکار ذات اندیشه است، گفت: هیچ وقت به افراد نمی توانیم بگوییم چطور فکر کنند.

دكتر رحمانی فضلی با بیان اینکه تقویت امنیت پایدار و مردم ‌محور مورد توجه دولت است، اظهار کرد: مردم ‌زمانی می توانند در امنیت مشارکت داشته باشند که مورد تکریم قرار گیرند؛ نباید مردم‌ را به شکل برگ‌ رای ببینیم بلکه باید آنها را عامل اصلی توسعه کشور بدانیم.

وی در ادامه همچنين مهندس هوشنگ بازوند استاندار جدید کرمانشاه را نیز استانداری با تجربه معرفی کرد و گفت: افراد دیگری هم برای تصدی استانداری این استان مطرح بودند، اما در نهایت آنچه به تایید هیات دولت بریا استانداری استان کرمانشاه رسید، آقای بازوند بود.

در این مراسم از زحمات اسدالله رازانی استاندار سابق کرمانشاه قدردانی و هوشنگ بازوند که پیش از این استاندار لرستان بود به عنوان استاندار جديد کرمانشاه معرفی شد.



اوقات شرعی
آب و هوا