+ 0 -
ADA



کرمانشاه در جایگاه سوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور قرار گرفت


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: این استان براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ رتبه سوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را به دست آورده است.

‎به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه هدایت حاتمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: استان کرمانشاه در سال گذشته با جذب ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۳ درصد کل سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به خود اختصاص داد.
‎وی افزود: این میزان سرمایه گذاری مربوط به ۲ شرکت بزرگ چینی است که در صنعت کاشی و سرامیک و آلیاژ منگنز در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کردند.
‎معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه توضیح داد: این شرکت ها پس از اخذ مجوزهای لازم روند احداث کارخانه های خود را به سرعت در سال گذشته آغاز کردند و به نظر می رسد تا پایان امسال افتتاح شود.
‎به گفته حاتمی، این ۲ سرمایه گذار خارجی پس از افتتاح کارخانه بیش از یک هزار و ۷۰۰ کرمانشاهی را به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند کرد.
‎وی اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان با محوریت مرکز خدمات سرمایه گذاری سال گذشته جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را به منظور رونق تولید و رفع معضل بیکاری در اولویت کار خود قرار دادند.
‎معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری ها محسوب می شود، گفت: امسال نیز روند جذب سرمایه گذاری خارجی با جدیت در کرمانشاه دنبال می شود و امیدواریم با بازتر شدن فضای بین المللی بتوانیم در این امر موفق باشیم.
‎حاتمی با بیان اینکه امسال یک همایش تخصصی معرفی ظرفیت های کرمانشاه برای سرمایه گذاران خارجی برگزار می شود، افزود: در این راستا طرح های مختلفی در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری برای معرفی به سرمایه گذاران آماده کرده ایم.
‎معاون استاندار کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات مناسب برای تسهیل و رونق تولید در سال ۹۸ را بهبود فضای کسب و کار و پیگیری مجدانه مسوولین استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: تسهیل و تسریع در انجام امور سرمایه گذاران بسیار پراهمیت است و امروزه شرایط به گونه ای است که مجوزهای فعالیت ۱۴ روزه صادر می شود.
‎حاتمی از توجه به مدل های کسب و کارهای کوچک و متوسط و امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش اشتغالزایی نام برد و گفت: تولیدگرایی زحمت، بنیه و هوشمندی می خواهد و برای خلق مزیت های جدید و ایجاد جذابیت های مناسب برای سرمایه گذاران اهتمام جدی داریم.
‎نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته از سوی مرکز آمار ایران ۱۵.۷ درصد اعلام شد.
‎استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی و ۱۳۲ هزار نفر جویای کار است.
 


اوقات شرعی
آب و هوا