+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

چهاربانده شدن گردنه پاتاق مطالبه جدی استان است / وام افراد ساکن مناطق زلزله زده که در دیگر استان ها تسهیلات گرفته اند؛ امهال می شود

استاندار كرمانشاه گفت: چهاربانده شدن گردنه پاتاق مطالبه جدی استان است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سالن جلسات گمرک خسروی برگزار شد؛ اظهار داشت: کرمانشاه کانون منطقه غرب کشور محسوب می شود و یک فاصله دوساعته با مراکز استان های ایلام، کردستان، لرستان و همدان دارد و این ویژگی کرمانشاه را به مرکز ارائه خدمات، پزشکی و گردشگری به منطقه کرده است.

وي بيان داشت: تاکنون ۲/۴ میلیارد دلار کالا از مرزهای استان صادرات داشته ایم که تا پایان سال این رقم به ۲/۵ میلیارد تومان می رسد. در صورت توسعه زیرساخت این رقم تا سه و نیم میلیارد تومان قابل افزایش است.

وي با بيان اينكه مشکلات زیرساختی یکی از‌ مهم ترین موانع توسعه صادرات در کرمانشاه هستند و هر چه زیرساخت ها توسعه یابند وضعیت این حوزه نیز بهبود می یابد، ادامه داد: براساس توافق نامه ای که با رئیس هواپیمایی کشوری امضا کرده ایم قرار است فرودگاه کرمانشاه به بیس پروازی منطقه تبدیل شود.

مقام عالي استان اظهار داشت: گردنه پاتاق سرپل ذهاب در مسیر بزرگراه کربلا واقع شده و به دلیل کم عرض بودن، در طول سال دارای ترافیک زیادی دارد. چهاربانده شدن این گردنه مهم مبادلاتی یکی از مطالبات مهم مدیریت ارشد استان از وزارت راه و شهرسازی است.

مهندس بازوند افزود: یکسال از افتتاح راه آهن کرمانشاه می گذرد ولی این مجموعه هنوز زیر نظر اراک و با یک نیروی اندک اداره می شود. دولت باید کمک کند راه آهن کرمانشاه تبدیل به اداره کل شود. مقام عالي استان همچنين گفت: براساس مصوبه بانک مرکزی،  کسانی که ساکن مناطق زلزله زده هستند؛ ولی در دیگر استان ها وام گرفته اند؛ این تسهیلات به مدت دو سال از تاریخ وقوع زلزله، امهال می شود.

وي در پايان گفت: نرخ بیکاری در کرمانشاه بسیاربالا و درآمد سرانه بسیار کم است. از وزارت راه انتطار داریم یک بسته مناسب همراه با مشوق های سرمایه گذاری برای کارآفرینان عرضه کند.



اوقات شرعی
آب و هوا