+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

پویایی صنعت ساختمان نقشی مهم در تحقق جهش تولید دارد


استاندار کرمانشاه در جلسه شورای مسکن استان گفت: در پروژه های طرح اقدام ملی و مسکن مهر باید همه دستگاه های خدمات رسان پای کار بیایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند با اشاره به سهم بسیار مهم اشتغالزایی حوزه مسکن اظهار داشت: در سالی که با فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، همه دستگاه های اجرایی با مشارکت مردم این راهبرد اساسی را در اولویت قرار داده و برای پویایی صنعت ساختمان با نهادهای متولی همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: امسال برای رونق این بازار که صنعتی محرک و بستری مهم برای توسعه اشتغالزایی است، تمام توان خود را خواهیم گذاشت و بر این اساس به صورت هفتگی فعالیت این کارگروه رصد و پایش می شود.

بازوند از ارائه طرح مطالعاتی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان برای سال 99 خبر داد و خاطرنشان ساخت: در این طرح باید کارشناسی دقیق و مدبرانه ای انجام شود و میزان تحقق اهداف در زمینه ساخت مسکن در طرح اقدام ملی و اتمام مسکن های مهر مشخص و براین اساس فعالیت شروع شود.

مقام ارشد استان به اقدامات صورت گرفته در زلزله 1396 اشاره کرد و افزود: در دو سال بازسازی سالیانه به طور میانگین 40 هزار واحد احداث یا تعمیر شد و نهادهای متولی امر تمام توان اجرایی خود را در این حوزه گذاشتند و این امرهم به یقین اولویت داشت، اما امسال شرایط متفاوت است و باید بخش عظیمی از ظرفیت و توان اجرایی خود را در رونق و تولید مسکن بکار گیرند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ساخت و ساز و تعمیر بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری در مناطق زلزله زده گفت: این توان اجرایی در کنار هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی با تمرکز روی رونق صنعت ساختمان سبب جهش تولید، افزایش اشتغال و بهبود وضعیت کسب و کار استان نیز می شود.

بازوند افزود: برای اینکه بتوانیم بهتر از گذشته پیگیر روند ساخت و ساز باشیم شورای مسکن را روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار خواهیم کرد.

باوزند با اشاره به اینکه فرمانداران به صورت ویدیو کنفرانس در نشست شورای مسکن حضور خواهند داشت، گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به منظور بررسی روند اشتعالزایی در این نشست ها حضور پیدا کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در نشست آینده شورای مسکن پروژه های مسکن که توانایی افتتاح در شهریور ماه و بهمن ماه دارند را اعلام کنند و مشخص کنند که هر کدام از واحدها مربوط به چه بخشی می شود.

بازوند با اشاره به اینکه ۹ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه ساخته خواهد شد، گفت: باید تعداد واحدهایی که روند ساخت آنها امسال آغاز می شود، مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مسکن مهرهای نیمه کاره در استان تعیین تکلیف شوند، گفت: مردم خواهان تعیین وضعیت این واحدها هستند.

بازوند ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی باید برای ساماندهی منازل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر ارگان ها یک‌ متولی معرفی کند تا روند مشارکت این ارگان ها در طرح اقدام ملی مسکن تحت نظر باشد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد رونق ساخت و ساز در کرمانشاه باید تمام ارگان ها پای کار آیند تا بتوانیم جهش تولید در این‌ بخش انجام شود؛ بانک‌ها نیز باید با اعطا تسهیلات لازم زمینه رونق ساخت و ساز و بازار مسکن را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: من خیلی خوش بین هستم که باتوجه به تجربه ای که در مناطق زلزله زده داشتیم بتوانیم امسال رونق مطلوبی در بازار مسکن ایجاد کنیم.

 



اوقات شرعی
آب و هوا