+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي منجر به ماندگاري مردم در روستاها مي شود

استاندار كرمانشاه يكي از اقدامات مهم دولت را پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي عنوان كرد و گفت: پرداخت اين تسهيلات منجر به ماندگاري روستائيان و جلوگيري از مهاجرت آنها به شهرها مي شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كه با حضور معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري،  تعدادي از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: در ابتدا جا دارد از تلاش هايي كه دكتر رضوي معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري در بحث زلزله استان داشتند، تقدير كنيم.

وي در ادامه به تخصيص تسهيلات مناطق روستايي براي ايجاد اشتغال اشاره كرد و اظهار داشت: خوشبختانه اين تسهيلات براي اولين بار است كه در كشور براي كمك به اشتغالزايي روستائيان در نظر گرفته شده و عليرغم اينكه در گذشته خدمات زيادي در روستاها ارائه شده اما به لحاظ اينكه به اشتغال آنها توجه نشده بود پايداري و ماندگاري روستائيان را به دنبال نداشت ولي با تخصيص اين اعتبارات و تسهيلات اشتغالزايي شاهد ماندگاري روستائيان در روستاها خواهيم بود.

مقام عالي استان توجه به ماندگاري روستائيان در روستاها را كاري بسيار مهم و اساسي براي استفاده از ظرفيت هاي نهفته روستاها به منظور كمك به رونق اقتصادي عنوان كرد و بيان داشت: پرداخت تسهيلات براي ايجاد اشتغال روستايي كاري ارزشمند است اما بايد توجه داشت كه متولي اين كار در سطح كشور يك دستگاه باشد تا به نتايج بهتر و اثربخش تري دست پيدا كنيم.

استاندار كرمانشاه به بروز برخي از اشكالات در سامانه كارا براي پرداخت تسهيلات روستايي اشاره كرد و گفت: هماهنگي لازم بين بانك ها و اين سامانه به سختي انجام مي شود و با توجه به اينكه استان كرمانشاه در زمينه تسهيلات روستايي جزء استان هاي اول تا سوم كشور است اما به لحاظ مشكلات اين سامانه كار به صورت عادي پيش نمي رود.

وي با تاكيد بر رفع مشکلات این طرح تاکید کرد و افزود:  هنوز صندوق ضمانت تعاونی ها در این حوزه مشخص نشده است و همچنين بايد توجه كنيم كه این طرح در بخش کشاورزی و نیز سایر بخش ها نیاز به بازنگری دارد ضمن اینکه حرکت بدنه بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات کند است.

مهندس بازوند تصريح كرد: اين موضوع به معني عدم رضايت از بانك ها نيست اما ساختار طوري است كه حركت بانك ها به ويژه حركت بانك هاي زير مجموعه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي مطلوب نيست لذا از مسئولين ذيربط انتظار داريم كه اين مشكلات حل و فصل شود.



اوقات شرعی
آب و هوا