+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به تصویب رسیده و ابلاغ شده است

استاندار كرمانشاه گفت: پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به تصویب رسیده و ابلاغ شده است و هم اکنون 50 درصد نقدینگی وجود دارد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- در نشست مدیریت بحران استان که امروز چهارشنبه با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سرپل ذهاب برگزار شد؛ اظهار داشت: 25میلیارد تومان تسهیلات برای روستا و 35 میلیارد تومان برای شهرها به منظور بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در نظر گرفته شده است، که با توجه به حجم خسارات وارده کم است که امیدواریم مجلس این میزان را افزایش دهد.

وي اظهار داشت: پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به تصویب رسیده و ابلاغ شده است و هم اکنون 50 درصد نقدینگی وجود دارد.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: در مرحله اسکان اضطراری 84 هزار چادر در میان زلزله زدگان توزیع شده است که حجم زیادی محسوب می شود و هم اکنون شاید تنها معدودی مشکل چادر داشته باشند.

استاندار كرمانشاه گفت: اسکان های اضطراری فعلی پس از دو ماه باید جمع آوری و مردم در اسکان های موقت ساکن شوند.

وي بيان داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت کرفته ایجاد اسکان موقت در روستاها توسط قرارگاه خاتم انجام می شود. در این زمینه اولویت با روستاهای مناطق سردسیر است.

مهندس بازوند ادامه داد: تفاوت در شکل و اندازه و امکانات کانکس ها ممکن است موجب نارضایتی هایی در میان زلزله زدگان شود و کسانی که مایل به خرید کانکس هستند، اگر هزینه آن را اهدا کنند، به نام آن ها در روستاها نصب شود.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: حوادثی مانند 8 سال جنگ فرصت توسعه را از استان گرفته است و زلزله اخیر نیز بسیاری از زیرساخت ها و واحدهای تولیدی استان را تخریب کرده است.

وي با بيان اينكه بر اثر زلزله اخیر 800 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به شکل غیر مستقیم بیکار شده اند گفت: نمایندگان مجلس باید به کرمانشاه کمک کنند تا بتوایم این تهدید را تبدیل به یک فرصت کنیم.

استاندار كرمانشاه در پايان گفت: برای جبران خسارت ها نیازمند اختصاص یک خط اعتباری مستقل در بودجه سال 97 هستیم که این لایحه توسط دولت به مجلس ارایه می شود و امیدواریم نمایندگان مجلس آن هرچه زودتر را تصویب کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا