+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

يكي از مطالبات اصلي مردم تلاش براي كاهش نرخ بيكاري است

استاندار كرمانشاه گفت: يكي از مطالبات اصلي مردم مبارزه و تلاش از سوي مديران براي كاهش نرخ بيكاري است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان هرسين كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، افزود: يكي از مطالبات اصلي مردم مبارزه و تلاش از سوي مديران براي كاهش نرخ بيكاري است و اين موضوع از اولويت هاي اساسي و مهم استان است.

وي از اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خواست كه برنامه اشتغال شهرستان هرسبن را كه بايد توسط دستگاه هاي متولي اشتغال مانند صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي و ميراث فرهنگي و گردشگري استان اجرايي شوند به صورت مدون شده به همراه داشته و اين برنامه را جهت اجراي دقيق در اختيار فرماندار اين شهرستان قرار دهد.

رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان، دبيرخانه اين كارگروه را مكلف به ايجاد هماهنگي بيشتر و تاكيد بر لزوم ارائه گزارش از سوي دستگاه هاي متولي اشتغال در شهرستان هرسين به منظور در جريان قرار گرفتن همه از اجراي روند اشتغال در اين شهرستان كرد.

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: ظرف 10 روز آينده بايد روند اجراي پروژه هاي اشتغالزايي و ميزان سرمايه گذاري در اين شهرستان در سال 1397 از سوي دستگاه هاي متولي و دبيرخانه اين كارگروه به فرماندار اين شهرستان اعلام گردد تا در جلسات و سفرهاي بعدي به شهرستان هرسين، روند ايجاد اشتغال در اين شهرستان قابل كنترل و ارزيابي باشد.

وي با بيان اينكه وضعيت بهبود كسب و كار مناسب نيست، بهبود اين وضعيت را در گرو ريسك پذيري مديران و تلاش براي حذف ساختار بوروكراسي و تسريع در روند پاسخگويي به استعلام ها جهت سرمايه گذاري عنوان كرد.

مقام عالي استان تصريح كرد: اگر مي خواهيم نرخ بيكاري در اين استان كاهش پيدا كند بايد تلاش كنيم كه ساختار بوروكراسي در استان تغيير پيدا كند و پاسخ به استعلام هاي مربوط به سرمايه گذاري از سوي دستگاه هاي متولي در كوتاهترين زمان ممكن انجام شود.

وي همچنين خواستار تلاش بيشتر از سوي دستگاه ها و بانك هاي ذيربط براي تسريع در روند تسهيلات اشتغال روستايي در اين شهرستان شد.

مهندس بازوند در ادامه با تاكيد بر تعيين تكليف واحدهاي راكد در اين شهرستان  كه در تملك بانك ها مي باشد، گفت: بانك ها بايد برنامه حل مشكل اين واحدها را در اين شهرستان هر چه سريعتر ارائه  و تلاش كنند كه اين واحدها در سالجاري تعيين تكليف شوند.

 وي همچنين از سوي شركت آب و فاضلاب استان خواست، تلاش كند كه تصفيه خانه اين شهرستان تا شهريور ماه سالجاري آماده افتتاح و بهره برداري گردد.

شايان ذكر است ديدار با خانواده شهيد نعمت اله شاهمرادي، ديدار با اعضاي شوراي اسلامي و شهردار هرسين، ملاقات عمومي با چندين نفر از شهروندان، بازديد از روند اجرايي فرهنگ سرا و همچنين بازديد از پارك شهر هرسين از برنامه هاي استاندار كرمانشاه در سفر به شهرستان هرسين بود.



اوقات شرعی
آب و هوا