+ 0 -
ADA

معاون سیاسی و امنیتی استانداري:

وضعیت باغ ابریشم زیبنده کرمانشاه نیست

معاون سیاسی و امنیتی استانداري بر توانمندسازی مناطق حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت های بومی محلات تاکید کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمدابراهیم الهی تبار در جلسه ساماندهی منطقه باغ ابریشم با بیان اینکه تغییر کاربری برای مناطق ضروری است،  افزود: باید برای جذب سرمایه گذاران و صنوف مشوق و جاذبه ایجاد کرد تا وارد میدان شوند.

وي بيان داشت: شهرداری برای توانمند سازی محلات حاشیه ای باید اعتبار پیش بینی کند و ساکنان باغ ابریشم از اینکه طرح و اقدامی در این محله صورت بگیرد استقبال می کنند.

الهي تبار تصريح كرد: در آستانه سال تحصیلی جدید حاشیه های محله باغ ابریشم معضلی برای دانشگاه رازی و چندهزار دانشجوی آن بحساب می آید لذا این وضعیت جلوه خوبی از کرمانشاه به دانشجویان غیر بومی ارائه نمی دهد و اصلاح آن نیازمند اقدامات فوری است.

وي با بيان اينكه توانمند سازی 13محله حاشیه نشین کرمانشاه براساس اطلاعات و کار کارشناسی باید پیش برود، گفت: موضوع دفاتر تسهیل گری که در محله باغ ابریشم نیز ایجاد شده کاری است که در پایتخت کشور اجرا و نتیجه گرفته است. باید تک تک محلات حاشیه نشین مورد پایش قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداري خاطرنشان ساخت: باغ ابریشم ظرفیت های خوبی دارد که باید از آن برای اصلاح وضعیت محله استفاده شود اقدامات لازم و رفاهی کوتاه مدت و ضرب الاجلی در این محله مد نظر باشد.

وي گفت: باید فضا را برای فروشندگان مواد غیرمجاز ناامن کنیم و نیروی انتظامی درصدد استقرار پاسگاه در این محله باشد.

وي افزود: بهزیستی و کمیته امداد کودکان کار در این محله و زنان و خانواده هایگ بی سرپرست را سامان بخشی کنند.

الهي تبار ادامه داد: وضعیت محله باغ ابریشم زیبنده کرمانشاه نیست لذا شهرداری با امکاناتی که دارد در نظافت ،روشنایی معابر، زیباسازی و آسفالت کوچه و خیابان این محله بطور فعال ورود کند.

وي تاكيد كرد: فرماندار کرمانشاه برای رسیدگی به باغ ابریشم جلساتی با مردم محله داشته باشد باید مردم را به همراه داشت تا موفق بود.

وي افزود: بیشترین دلایل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی کرمانشاه غیر اقتصادی است و باید نگرش و رفتارها در این استان اصلاح شود.

وي با بيان اينكه دانشگاه رازی در حوزه اجتماعی محلات حاشیه نشین و به ویژه باغ ابریشم ورود پیدا کند، گفت: باید با اقدامات رفاهی و امکانات شهری حس تعلق خاطرساکنان به محله باغ ابریشم را تحریک کرد. باوضعیت فعلی طبیعی است که حس مشارکت و همراهی برای اصلاح محله وجود نداشته باشد.



اوقات شرعی
آب و هوا