+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اربعین استان مطرح کرد:

وجهه ی «مردمی بودن» اربعین باید حفظ شود/ مدیریت جهادی ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت و‌ واقعه عاشورا دارد

نشست ستاد اربعین استان به ریاست مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- برگزار شد.

به گزارش واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری نشست ستاد اربعین رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۱ مهرماه در سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

در این نشست که ریاست آن را استاندار کرمانشاه بر عهده داشت، ابتدا جعفر همتی جانشین استاندار در ستاد اربعین گزارشی از فعالیت کمیته های ستاد اربعین را تشریح نمود.

در ادامه اعضای ستاد اربعین و تنی چند از فرمانداران استان گزارشی از اقدامات و میزان آمادگی خود را برای میزبانی زائرین اربعین ارائه كردند.

جمعبندی این جلسه که دوساعت به طول انجامید بیانات مهندس بازوند -استاندار کرمانشاه- بود.

بازوند ضمن تأکید بر لزوم حسن خلق در میزبانی زائرین اربعین خاطرنشان ساخت: میزبانی زائرین اربعین حسینی کاری حساس و ارزشمند است و نحوه ی رفتار عوامل اجرایی با زائرین باید کاملا با احترام باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت را در واقعه عاشورا عنوان نمود و افزود: مدیریت جهادی ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت  دارد و همه باید کمک کنیم و وارد عرصه ی عمل شویم تا میزبانی سرافراز برای زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

بازوند همچنین درخصوص لزوم‌ اتکای مدیران استان به توانمندی های موجود گفت: در نظام اداری استان باید این موضوع تبدیل به فرهنگ شود که هر مدیری باید بتواند خودش مشکل حوزه کاری خود را حل کند و منتظر کمک دیگران نباشد و این موضوع در میزبانی اربعین نیز مصداق دارد.

رییس ستاد اربعین استان در بخشی دیگر از بیانات خود ضمن تأکید بر حفظ وجه «مردمی بودن» اربعین خاطرنشان ساخت: از فرمانداران و دستگاههای اجرایی انتظار داریم با خلاقیت و برنامه ریزی مطلوب نقش مردم را در میزبانی از زائرین اربعین پررنگ کنند و اگر مدیران در کنار مردم عملکردی مطلوب در میزبانی اربعین داشته باشند، می‌توانیم سال آینده ظرفیت پذیرش زوار را تا دوبرابرافزایش دهیم.

بازوند در پایان صحبتهای خود با تأکید مجدد بر استفاده از ظرفیت هایی که اربعین برای استان به وجود می آورد، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی استان میخواهم با برپایی نمایشگاه در مسیر، زمینه معرفی صنایع دستی استان را به زوار فراهم کند.



اوقات شرعی
آب و هوا