+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

واگذاری پروژه های راکد به بخش خصوصی به رونق اقتصادی کمک می کند

استاندار كرمانشاه گفت: واگذاری پروژه های راکد به بخش خصوصی به رونق اقتصادی کمک می کند.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند صبح شنبه ۲۷ مرداد ماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت:یکی از مصوبات راهگشای سران سه قوه موضوع واگذاری طرح های راکد و نیمه کاره به بخش خصوصی است.

وي بيان داشت: قیمت گذاری این پروژه های قابل واگذاری باید به گونه‌ای انجام شود که برای بخش خصوصی دارای صرفه اقتصادی باشد‌. همچنین این پروژه ها در صورت واگذاری از ۱۰ سال معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود که یک مشوق بسیار خوب محسوب می شود.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه دولت تاجر و بازرگان نیست و در همین راستا می خواهیم با واگذاری بخش های خدماتی، بخش خصوصی را فعال کنیم، گفت: برخی از مجموعه های دولتی مراکزی مانند رستوان و فروشگاه در اختیار دارند که باید زمینه واگذاری قطعی آن ها به بخش خصوصی را فراهم کنیم تا هم شاهد پویایی بیشتری در بازدهی اقتصادی این مجموعه ها باشیم.

وي تصريح كرد: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، درونزا بودن آن است، در این اقتصاد دولت حامی تولید کالای داخلی است و توانمندسازی مردم یکی از اهداف اصلی آن است. ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی برونزا بودن آن است، یعنی بسترها به گونه ای فراهم می شوند که امکان صادر کردن کالاها و خدمات تولیدی به بازارهای کشورهای همسایه میسر باشد.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: با توجه به تحریم های اقتصادی، با پول دولتی و فاینانس خارجی نمی توان پروژه های مهم و در دست اجرا را به اتمام رساند و استفاده از فاینانس خارجی نیز دشوار است. در این شرایط باید به سمت استفاده از فاینانس داخلی و تشکیل کنسرسیوم با مشارکت بانک ها گام برداریم.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه مرکز غرب کشور است و به استان هایی مانند ایلام، کردستان و لرستان خدمات ارائه می دهد لذا وجود چنین پتانسیلی، ایجاد بیمارستان ها و کلینیک ها توسط بخش خصوصی را توجیه پذیر کرده است.

وي افزود: پزشکان کرمانشاهی بسیاری در تهران مشغول فعالیت هستند که مایل به سرمایه گذاری در زمینه طرح ها و پروژه های حوزه درمانی هستند. علوم پزشکی باید زمینه مشارکت این سرمایه گذاران را فراهم کند.

مهندس بازوند اظهار داشت: طرح تولید پوشاک توسط روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر از پیشرفت خوبی برخوردار است و به زودی اجرایی می شود.

وي گفت: در حوزه گردشگری در راستای توانمندسازی تعداد ۱۱۶۶ نفر از متقاضیان آموزش دیده اند و از میان ۱۶ واحد هدف گذاری شده برای بهره برداری در سال جاری، تعداد قابل توجهی از مرحله انعقاد قرارداد با بانک های عامل گذر کرده اند.

استاندار كرمانشاه همچنينت گفت: با تلاش های صورت گرفته یک موسسه حمل و نقل توریستی در استان شکل گرفته که با امکانات مناسب به زودی وارد چرخه صنعت گردشگری می شود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا