+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

هر پیمانکاری که در انجام تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده تعلل کند، جایی در مناسبات بازسازی ندارد

استاندار كرمانشاه گفت: هر پیمانکاری که در انجام تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده تعلل کند، جایی در مناسبات بازسازی ندارد و باید تعویض شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستادهماهنگي بازسازي مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: باتوجه به وضعیت بیکاری استان، شرکت های پیمانکاری فعال در بازسازی مناطق زلزله‌زده باید حتما نیروی کار خود را از داخل استان تامین کنند.

وي بيان داشت: دستگاه های ذیربط برای انعقاد قرارداد با شرکت های مختلف در بازسازی مناطق زلزله‌زده، به سوابق کاری و‌ خوشنامی آنها توجه کنند.

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: معاون عمرانی استانداری و تیم کارشناسی و فنی آن، طی یک ماه آینده با بررسی جامع، مقصرین عدم مقاومت ساختمان های مسکن مهر سرپل ذهاب را مشخص و معرفی کنند.

وي خاطرنشان ساخت: هر پیمانکاری که در انجام تعهدات خود در مناطق زلزله‌زده تعلل کند، جایی در مناسبات بازسازی ندارد و باید تعویض شود.

مهندس بازوند تصريح كرد: بنیاد مسکن از برنامه زمانبندی شده عقب است و باید با درنظرگرفتن مشوق های لازم، این عقب ماندگی را جبران کند و پیمانکاران بدانند که بازسازی مناطق زلزله‌زده تعطیلی بردار نیست.‌

وي گفت: در بازسازی مناطق زلزله‌زده، اولویت با پیمانکاران بومی است. اما بخاطر حجم گسترده کار، و لزوم تسریع در روند بازگشت مردم به منازل خود، بنا به ضرورت از پیمانکاران دیگر استان ها نیز استفاده شود، منوط به اینکه از نیروهای کار داخل استان استفاده کنند.

وي اظهار داشت: فرمانداران، به خصوص سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی نظارت داشته باشند که ورودی های شهرها از نخاله های ساختمانی انباشت نشوند و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها وظیفه قانونی دارد که از حریم راه های شهرها حفاظت و علیه متخلفین اقدام قانونی کند.

مهندس بازوند ادامه داد: از فرمانداری های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بخاطر جمع آوری کانکس ها و‌چادرهای بلااستفاده تقدیر می کنم لذا شهرهای زلزله زده باید سریعتر شکل عادی خود را بازیابی کنند و دیگر فرمانداران نیز ضمن اقدام مشابه، گزارش اقدامات خود را در این خصوص ارائه کنند.

وي گفت: فرمانداران و دستگاه های ذیربط، گزارش عملکرد خیرینی که تعهداتی برای اقدامات عمرانی برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده داده اند، ارائه نمایند.

وي بيان داشت: مهندس آرین جوادیان به عنوان نماینده تام الاختیار استاندار در کمیته نظارت بر فعالیت خیرین در مناطق زلزله‌زده بايد گزارش دقیق این حوزه را به صورت مستمر تدوین و ارائه کند.



اوقات شرعی
آب و هوا