+ 0 -
ADA



نظارت بر اجراي دقيق طرح اصالت هويت بر خط

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري به منظور اجراي دقيق طرح اصالت بر خط( حذف كپي شناسنامه و كارت ملي) صبح امروز به منظور نظارت بر روند اين طرح از چندين بانك بازديد كرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحیمی ، صبح امروز به بازدید تعدادی از بانک های شهر کرمانشاه رفت تا از نزدیک روند اجرای فاز اول طرح اصالت هویت بر خط (حذف کپی شناسنامه و کارت ملی) در بانک ها استان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

مهندس رحيمي تصريح كرد: در این بازدید بسیاری از بانک ها طرح اصالت هویت برخط را اجرایی کرده ولی تعدادی از بانک به ویژه بانک های خصوصی به دلیل عدم صدور ابلاغیه از بانک مرکزی شان این طرح را هنوز عملیاتی نکرده اند.    

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري اظهار داشت: همه بانک ها ظرف 2 هفته آینده باید طرح اصالت هویت برخط را اجرا کنند در غير اينصورت استانداری آنها را به وزارت کشور معرفی خواهد كرد.

وي گفت: بانک ها نباید کپی شناسنامه و کارت ملی و یا هزینه استعلام هویت از مراجعه کنندگان دریافت کنند.

وي مزیت راه اندازی این سامانه را کاهش قابل توجه هزینه ها، رفت و آمدها و کاهش مراجعات به دستگاه های اجرایی، افزایش رضایت شهروندان، کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی، کمک به پیشگیری و مقابله با جعل اسناد هویتی، شفاف‌ سازی و جلوگیری از فساد اداری عنوان كرد.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا