+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

موثرترین کار برای رونق فضای کسب و کار، ساده کردن فرایندهاست

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه گفت: موثرترین کار برای رونق فضای کسب و کار، ساده کردن فرایندهاست.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ ششمین کارگروه رونق فضای کسب و کار استان به ریاست دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار و با شرکت اعضای این کارگروه با دستور کار کاهش و رفع موانع تاثیرگذار بر رونق فضای کسب و کار در استان تشکیل شد.

در این نشست دکتر حاتمی با اشاره به تاثیر اصلاحات صورت گرفته در خصوص رونق کسب و کار در کشورهای مختلف گفت: یکی از وظایف این کارگروه نیز اینست که با رصد موانع و مشکلات موجود در جاهایی که نیاز به اصلاح احساس می شود در دستور کار قرار بگیرد و در جاهایی که نیاز به ثبات هست به استحکام سازی وضعیت بپردازیم.

وی با بیان این مطلب که بهترین و موثرترین کار برای توسعه و رونق فضای کسب و کار، ساده کردن فرایندها می باشد اظهار داشت: استان کرمانشاه در مقایسه با سایر استانها در وضعیت خوبی قرار ندارد و یکی از کارهایی که باید برای برون رفت از این وضعیت انجام شود ایجاد رقابت و اصلاحات محلی و نیز تجمیع تجارب و موفقیتهای دیگران در این زمینه هاست.

حاتمی یکی از مهمترین مشکلات فضای کسب و کار استان را برداشت ها و رفتارهای سلیقه ای دستگاه های اجرایی در مواجهه با درخواستهای حوزه کسب و کار دانست و افزود: از مرکز سرمایه گذاری استان خواسته ام برای حل این مشکل زمان بندی های لازم برای جواب استعلام و یا انجام امور مرتبط با مجوزها را تعیین و به اطلاع دستگاه های اجرایی استان برساند. تا هدررفت زمان برای فعالین فضای کسب و کار به حداقل برسد که این گام مهمی در اصلاح فرایندهاست.

معاون استاندار گفت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا رتبه کرمانشاه را از وضعیت کنونی به جایگاه قابل قبولی برسانیم و این مستلزم سیاستگزاری درست بر اساس ظرفیتهای بومی و محلی و کاهش سختگیری های بی اساس  و همچنین افزایش اعتماد و اطمینان بین دستگاه های اجرایی با فعالین فضای کسب و کار است بنابراین اگر در جایی بر اثر اشتباه محاسباتی لازم است که استرداد مالیاتی صورت بگیرد این امر انجام شود و همچنین نگاه مدیران اجرایی به درخواستهای مرتبط با سرمایه گذاری تغییر و جدی گرفته شود و یکی دیگر از کارهایی که دستگاه های اجرایی استان باید انجام بدهند بررسی فرایند اداریشان با فضای کسب و کار و اصلاح آن فرایند و کوتاه کردن زمان رسیدگی به درخواست هاست.



اوقات شرعی
آب و هوا