+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

مصوبات كميسيون ماده 5 محرمانه نيست/ به مشاورين با تخصص و تعهد نياز داريم

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: نبايد مردم را از نتايج مصوبات كميسيون ماده 5 محروم كنيم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهرداد سالاري امروز در جلسه كميسيون ماده 5 استان با بيان اينكه مردم بايد از مصوبات اين جلسه آگاهي و اطلاع داشته باشند، افزود: چرا مصوبات جلسه كميسيون ماده 5 محرمانه باشد و مردم را از نتايج آن محروم كنيم و طوري رفتار شود كه مردم نبايد از مصوبات اين  كميسيون مطلع شوند.

وي با بيان اينكه من با هر گونه محرمانه جلوه دادن مصوبات اين جلسه مخالف هستم، اظهار داشت: به همكاران خود در حوزه معاونت عمراني گفته ام كه مصوبات جلسات كميسيون ماده 5 در كانال هاي خبري به اطلاع مردم برسد زيرا چيزي براي پنهان كردن از مردم نداريم.

مهندس سالاري خاطرنشان ساخت: متاسفانه زماني اينجا باب شده بود كه از مشاور بومي استفاده شود اما چه مشاوره بومي؟ اگر  آيا قرار است كارها به مشاورين بدون تعهد و تخصص فقط به دليل بومي بودن واگذار شود؟ لذا تا روزي كه اينجا هستم اصلا نمي پذيرم كه چنين اتفاقاتي در استان بيفتد.

وي در ادامه ايجاد اشتغال را يكي از يكي از كارهاي مهم و با اولويت استان برشمرد و بيان داشت: مديريت ارشد استان مهمترين اولويت خود را جهت رفع مشكل بيكاري و ايجاد اشتغال براي جوانان قرار داده لذا بر اين اساس، ما هم در اين حوزه به دنبال ايجاد اشتغال و جذب سرمايه گذاري هستيم.

معاون هماهنگي امور عمراني همچنين گفت: هر گونه تغيير كاربري بايد در جهت خدمت و رفاه حال مردم باشد و در تغيير كاربري ها نبايد تنها به منافع شهرداري نگاه كنيم.

وي تاكيد كرد: شهرداري ها در ساخت و ساز واحد ها و مجتمع ها حتماً بايد به ايجاد پاركينگ توجه ويژه داشته باشند زيرا عمده مشكلات ترافيكي در حال حاضر در شهر كرمانشاه به لحاظ نبود پاركينگ است.

مهندس سالاري تاكيد كرد: با شهر فروشي مخالف هستيم لذا شهرداري ها بايد به دنبال ايجاد امكانات بهتر و بيشتر براي مردم باشند.

وي تصريح كرد: ما در بررسي مصوبات اين كميسيون حتماً به سيماي شهر دقت خواهيم كرد و مصوباتي به تصويب خواهند رسيد كه در بهتر جلوه دادن فضا و سيماي شهري كمك كنند.

معاون هماهنگي امور عمراني در ادامه با اشاره به شرايط ايجاد شده در شهرستان سرپل ذهاب با توجه به وقوع زلزله خواستار تدوين راهكارها و اجراي برنامه هاي عملياتي براي حل مسائل شهري و منطبق با نيازهاي اين شهر در فضاي عمراني و شهري شد.

در اين جلسه طرح هاي مربوط به ماده 5 در شهرهاي مختلف استان بررسي و تصويب شد.



اوقات شرعی
آب و هوا