+ 0 -
ADA

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري:

مصوبات شورای ترافیک برای همه دستگاهها لازم الاجراست

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در جلسه شورای ترافیک استان گفت:یکی ازمهم ترین وظایف شورای ترافیک استان حل مشکلات ترافیکی در معابر و مسیرهای تردد رانندگان و شهروندان بوده و این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهردادسالاري با اشاره به اينكه بهسازي و رفع موانع ترافيكي از اولويت هاي شوراي ترافيك استان مي باشد،افزود: اجرای مصوبات شورای ترافیک برای همه دستگاهها لازم الاجراست و مصوبات این جلسات جنبه عملیاتی دارد ، اجراي سليقه اي آن از هيچ دستگاهي پذيرفته نيست

سالاري تصریح کرد: جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان به منظور بررسی مسائل ومشکلات حوزه ترافیکی وحمل ونقل و ارائه راهکارهای لازم واجرایی تشکیل می شود ومصوبات این جلسات جنبه عملیاتی دارد .

وی با تاكيد بر بررسي مسايل فرهنگ ترافيك در كميته فرهنگ عمومي،گفت: آموزش ومشارکت مردم در راستای ارتقاء و امنیت ترافیکی امری ضروری است اگر در حوزه شهری و ترافیک برنامه ریزی نشود آثار زیانباری و خطرات جانی را در سطح شهر بوجود می آید.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري اظهار داشت: کمیته آموزش فرهنگ ترافیک با هدف شناسایی آسیب و عوامل فرهنگی ترافیکی سعی در ارائه برنامه های متنوع برای ارتقای فرهنگ ترافیک داشته باشد.

وی تاکید کرد: ارتقای فرهنگ ترافیکی تنها با تغییر نگرش مردم نسبت به این موضوع میسر خواهد شد و این  امر مهم همکاری و هماهنگی سایر نهادها و سازمانهای مرتبط رامی طلبد.

سالاري یاد آور شد: نباید این نکته هم فراموش شود که کمک و یاری مردم در این زمینه بسیار مهم است و بدون همکاری آنها آموزش ها و برنامه های ما برای ارتقاء فرهنگ ترافیک به نتیجه نمی رسد.

سالاري با اشاره به اينكه پایش تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: به همین منظور پیشنهاد می‌شود که کنترل ترافیک بوسيله تجهيزات الكترونيكي را به پیمانکاران بخش خصوصی بسپاریم با ارایه این سیستم به بخش خصوصی می‌شود.

 وي تصريح كرد: شاهد کاهش آمار تصادفات بود در اين زمينه آمادگي ارايه تسهيلات ارزان قيمت به بخش خصوصي را داريم

سالاري اظهارداشت: تدوين تقويم سالانه ترافيك مقطعي در ايام خاص مثل ايام نوروز، بازگشايي مدارس و.... درسال ضرورت دارد.



اوقات شرعی
آب و هوا