+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

مديران در شرايط بحران بيكاري بايد ريسك پذير باشند

استاندار كرمانشاه گفت: مديران در شرايطي كه استان با نرخ بيكاري 22 درصدي مواجه است و اين شرايط كه يك بحران تلقي مي شود، بايد ريسك پذير باشند و تلاش كنند تا قانون به نفع مردم تفسير گردد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند امروز در پنجاه و هفتمين كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان افزود: كميته كارشناسي كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان بايد فعال تر شود و در اين كميته نسبت به تصميم سازي جهت تصميم گيري در اين كارگروه اقدام شود.

وي اظهار داشت: مديران به اين منظور مدير شده اند و مسئوليت گرفته اند كه براي حل مشكلات مردم تلاش كنند و وظيفه دارند كه قانون را به نفع مردم تفسير كنند و شرايط بهتري را براي مردم رقم بزنند.

مقام عالي استان با اشاره به نرخ بالاي بيكاري استان بيان داشت: با وجود نرخ 22 درصدي بيكاري در يك شرايط  بحران قرار داريم لذا مديران در اين شرايط وظيفه دارند كه ريسك پذير باشند و با تلاش،  كوشش و جديت در راستاي توجه به افزايش توليد و سرمايه گذاري اقدام عملي داشته باشند.

وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب،  پرچمدار اقتصاد مقاومتي در كشور است لذا همگي وظيفه داريم كه از بكارگيري همه ظرفيت ها و توان ها براي حل مشكلات و اشتغالزايي حمايت و بستر لازم را براي توليد و سرمايه گذاري در استان فراهم كنيم.

مهندس بازوند با اشاره به نوع كارآيي و عملكرد كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در استان ها ادامه داد: مصوبات اين كارگروه براي همه لازم اجرا است و اگر موردي در استان حل نشد ما آنرا به ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كه به رياست معاون اول محترم رئيس جمهور برگزار مي شود، ارجاع مي دهيم كه اگر تا 15 روز پاسخ داده شد كه موضوع مشخص شده اما اگر پاسخي داده نشد به معناي لازم اجراي بودن اين موارد نيز  است لذا همه به مصوبات  اين كارگروه بايد توجه ويژه داشته باشند.

استاندار كرمانشاه گفت: كاهش نرخ بيكاري زماني محقق مي شود كه مديران در جهت رفع موانع توليد تلاش گسترده اي داشته باشند لذا در اين شرايط است كه سرمايه گذاري و افزايش توليد در استان صورت گيرد اما چنانچه به اين موضوع عمل نشود سرمايه گذاران، سرمايه هاي خود را در استان هايي كه شرايط بهتري دارند،  بكار خواهند گرفت.

وي در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي ويژه استان كرمانشاه در بخش هاي مختلف اظهار داشت: استان كرمانشاه با اين همه ظرفيت نبايد داراي نرخ بيكاري 22 درصدي باشد و اين به معناي عدم استفاده از ظرفيت ها و ريسك پذيري لازم در استان است.

مهندس بازوند همچنين با اشاره به بحث استهمال وام هاي بانكي در استان گفت: دولت حدود 4 هزار و 500 ميليارد تومان استمهال دو ساله براي شهرستان زلزله زده استان در نظر گرفته كه سود اين وام ها حدود هزار و 50 ميليارد تومان مي شود.

وي افزود: اين استمهال شامل شهرستان هاي كرمانشاه (به جز كوزران و ماهيدشت)، صحنه، كنگاور،  هرسين و سنقر نمي شود اما ستاد بحران استان موظف است با همكاري فرمانداري كرمانشاه و سازمان هاي صنعت،  معدن و تجارت و جهادكشاورزي نسبت به تعيين واحدهاي توليدي خسارت ديده براي شهرستان كرمانشاه جهت در نظر گرفتن اين واحدها براي استهمال  اقدام كنند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: پس از پالايش و بررسي هاي لازم، شرايط در نظر گرفتن واحدهاي توليدي جهت استمهال در كرمانشاه مشخص خواهد شد اما اينكه بخواهيم استمهال را براي كل استان در نظر بگيريم اين موضوع نه مقدور است و به نفع استان.

 



اوقات شرعی
آب و هوا