+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

مدير انقلابي تسهيل گر در امر اشتغال است/ كاري بالاتر از اشتغال در استان وجود ندارد

استاندار كرمانشاه گفت: يك مدير انقلابي تسهيل گر در امر اشتغال و فضاي كارآفريني و حل مشكلات بخش خصوصي به منظور رفع مشكل بيكاري است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند امروز در جلسه كارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد از مديران خواست با تلاش و جديت در جهت رفع مشكلات حركت كنند تا پيشرفت، آباداني و توسعه براي استان محقق شود.

وي فلسفه وجودي مديران را خدمت به مردم و حل مشكلات آنها بيان كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي براي حل مشكلات و ايجاد بسترهاي بهتر همراه با آرامش و آسايش در جامعه نسبت به انتخاب مدير اقدام مي كند لذا فلسفه وجودي مديران  خدمت به مردم و حل مشكلات آنها مي باشد.

ايجاد اشتغال براي جوانان به معناي ايجاد آرامش و آسايش براي خانواده ها است

مهندس بازوند در ادامه سخنان خود با اشاره به مشكل و معضل بيكاري در استان تصريح كرد: با توجه به وجود اين حجم از بيكاران در استان هر اقدامي كه براي ايجاد اشتغال جوانان صورت گيرد يعني رفاه ، آسايش و آرامش براي خانواده هاي آنان در جامعه ايجاد مي شود و اگر مديري غير از اين عمل كند بايد قبول كند كه فرصت سوزي كرده است و علاوه بر اينكه حق يك نفر را نيز از بين مي برد از سوي ديگر در حق بيكاران نيز ظلم كرده است.

تعيين شعار سال از سوي مقام معظم رهبري به منزله راهبرد اساسي براي كشور است

مدير ارشد استان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تعيين شعار از سوي مقام معظم رهبري اين شعارها را راهبرد اساسي براي حل مشكلات كشور عنوان كرد و گفت: مقام معظم رهبري حدود 8 سال است كه به موضوع اقتصاد و رفع مشكلات تنگناهاي اقتصادي در كشور تاكيد مي كنند و معظم له در سال گذشته و امسال موضوع اقتصاد مقاومتي را كه يك علم راهبردي براي حل مشكلات است، مطرح كرده اند و اين موضوع يك بحث بسيار مهم در دنيا است كه با هوشمندي كامل از سوي مقام معظم رهبري مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: تمامي قوا اعم از مجريه ، مغننه و قضائيه و هم افكار عمومي در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتي اجماع دارند لذا همگي در استان كرمانشاه بايد تلاش كنيم كه شعار امسال را "مبني بر اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال"  محقق سازيم و خود را مكلف به اين مهم بدانيم.

براي توليد ثروت و سرمايه گذاري در استان تلاش كنيم

مهندس بازوند همچنين تاكيد كرد: بايد با تلاش و پيگيري، سازوكارهاي لازم را براي توليد ثروت و افزايش سرمايه گذاري در استان مشخص كنيم و مقام معظم رهبري در فرمايشات خود در ابتداي سالجاري در مشهد به اين مهم تاكيد كردند و همه را به تعريف سازوكار براي افزايش توليد و اشتغال در كشور فراخواندند.

مدير انقلابي تسهيل گر در ايجاد اشتغال و توسعه كارآفريني است

وي در بخش ديگري از سخنان خود يك مدير انقلابي را تسهيل گر در اقتصاد، ايجاد اشتغال، رفع موانع توليد و تلاش براي توسعه كارآفريني در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: مدير انقلابي فردي است كه تسهيل گر در توليد و اقتصاد باشد و به اين معنا كه بتواند مشكلات بيكاري را حل كند لذا مديران بايد با تمام وجود براي جذب سرمايه گذاري در استان تلاش و كوشش نمايند.

بخش خصوصي زمينه ساز شغل در جامعه است

استاندار كرمانشاه همچنين بخش خصوصي را كمك حال بسيار خوبي براي حركت به سمت توسعه و ايجاد اشتغال در جامعه عنوان كرد و گفت: با اعتبارات موجود دولتي نمي توانيم به توسعه برسيم بنابراين بايد با كمك گرفتن از بخش خصوصي مسير حركت به سمت توسعه را طي كنيم و در اين راستا بايد موانع موجود بر سر راه بكارگيري مشاركت بخش خصوصي را برداريم لذا با توجه به اينكه اقتصاد ما يك اقتصاد بانك محور است بنابراين بانك ها در اجراي طرح ها و جذب سرمايه گذاري بايد تسهيل گر باشند و كمك كنند تا مشكل بيكاري در استان حل شود.

با توجه به نرخ بالاي بيكاري در استان بايد يك مديريت در بحران انجام دهيم

مدير ارشد استان در ادامه با اشاره به نرخ بيكاري 25 درصدي استان خواستار انجام يك مديريت در بحران از سوي مديران شد و تصريح كرد: از همه مديران انتظار داريم كه اين خطرپذيري و ريسك پذيري "يعني انجام مديريت در بحران" را داشته باشند تا بتوانيم اين چالش استان را حل كنيم و همه بايد قبول كنيم كه اگر جديت، پيگيري و تلاش وجود داشته باشد اين كار سختي نيست.

براي حل مشكل بيكاري بانك ها بخش خصوصي را تقويت كنند

استاندار كرمانشاه همچنين وظيفه مديران بانك ها را در حل مشكلات بيكاري بسيار موثر عنوان كرد و گفت: بانك ها با توجه به برنامه هاي كاري خود مي توانند به بخش خصوصي مشاوره بدهند و آنها را در اجراي طرح هاي خود تقويت كنند و از بانك ها انتظار داريم كه اين برنامه را جزء كارهاي مهم خود در استان بدانند زيرا راهي جز بكارگيري بخش خصوصي و تقويت اين بخش براي حل مشكل بيكاري در استان نداريم.

مديران براي نيمه دوم سال بايد جهشي كار كنند

مهندس بازوند در ادامه خاطرنشان ساخت: امكان دارد در 6 ماهه اول به دلايلي از جمله برگزاري انتخابات و ديگر موارد كار مورد نظر و دلخواه صورت نگرفته باشد اما براي نيمه دوم سال از همه مي خواهيم كه جهشي كار كنند تا كمبودهاي موجود در 6 ماهه اول جبران شود.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: اولويت اول هم در دفتر مقام معظم رهبري و هم در هئيت دولت اشتغال است لذا هيچ موضوعي مهمتر از اشتغال و توليد در استان نداريم و مديران بايد توجه داشته باشند كه در مقابل مردم مسئول هستند.

وي بيان داشت: حل مشكلات مربوط به بيكاري، موجبات  رضاي خدا  و مردم را به دنبال خواهد داشت و از سوي ديگر با ايجاد اشتغال براي جوانان، آسايش و آرامش به خانواده ها بازمي گردد لذا در استان هيچ كاري بالاتر از ايجاد اشتغال وجود ندارد.

مهندس بازوند در پايان سخنان خود با بيان اينكه يك مدير انقلابي تسهيل گر در امر اشتغال و فضاي كارآفريني و حل مشكلات بخش خصوصي است، گفت: ستاد تسهيل رفع موانع توليد يك ستاد بسيار موثر و مهم براي رفع موانع توليد و تلاش براي ايجاد اشتغال است لذا با برنامه ريزي و تلاش مي توانيم بر چالش بيكاري غلبه كنيم.

در اين جلسه مشكل چندين واحد توليدي مطرح شد كه استاندار كرمانشاه سريعاً خواستار تسريع در حل اين مشكلات توليدي شد.



اوقات شرعی
آب و هوا