+ 0 -
ADA

مهندس رضا رحیمی خبر داد:

مبادلات تجاری از مرزهای استان به خوبی در جریان است


معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته روند مبادلات تجاری و بازرگانی از مرزهای استان به خوبی در جریان است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از مرزهای پرویزخان و خسروی بازدید میدانی کرد و از نزدید آخرین وضعیت این مرزهای مهم مبادلاتی را مورد بررسی قرار داد.
مهندس رضا رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از دو مرز رسمی و چندین بازارچه مرزی در همسایگی با عراق و اقلیم کردنشین این کشور از یک موقعیت ممتاز مبادلاتی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به این پتانسیل ها، تجارت و بازرگانی یکی از محورهای اصلی توسعه استان می باشد و توسعه این بخش جزو اولویت ها محسوب می شود.
این مدیر ارشد اقتصادی ادامه داد: مبادلات تجاری از پرویزخان مدتی است که به دلیل تحولات اقلیم کردستان متوقف شده است و  در حال حاضر کالاهای صادراتی از این مرز مبادلاتی به مرزهای خسروی و بازارچه مرزی سومار هدایت شده اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در این نقاط و سایر بازارچه‌های مرزی روند صادرات به نحو مطلوبی انجام می پذیرد.
در ادامه معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از روند آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه‌های بازارچه مرزی تیله کوه بازدید کرد و مقرر گردید سازمان همیاری با هماهنگی فرمانداری سرپل ذهاب و نظارت دفتر فنی، طرح احداث ساختمان اداری گمرک را در کمترین زمان ممکن اجرا نماید.
مهندس رضا رحیمی سپس از سد تنگ حمام و پروژه پرورش ماهی در قفس در این سد بازدید کرد.
در این بازدید یک روزه مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، مدیرکل گمرکات استان، مسئولین سازمان جهاد کشاورزی، رییس سازمام همیاری شهرداریها، مدیرکل شیلات و فرماندار سرپل ذهاب، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه را همراهی کردند.



اوقات شرعی
آب و هوا