+ 0 -
ADA

معاون استاندار كرمانشاه تاكيد كرد:

لزوم رعایت حقوق 42 هزار شهروند توانخواه در طراحی و ساخت فضاهای شهری و اداری


معاون عمراني استانداري كرمانشاه مناسب سازي فضاهاي شهري و محيط هاي اداري، درماني و تاريخي را براي ارائه خدمات به افراد توانخواه ضروري و مهم دانست.

مهرداد سالاري معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در جلسه ستاد هماهنگي و پيگيري مناسب سازي استان كرمانشاه به نتايج گزارش بررسي وضعيت فضاهاي اداري براي استفاده شهروندان توانخواه اشاره كرد و گفت: متاسفانه  فضاهاي محيطي شهري متناسب با نياز اين اقشار طراحي نشده و اكثر سالمندان و معلولين براي دريافت خدمات و حضور در محيطهاي شهري و اداري با مشكل مواجه مي شوند.

 

معاون استاندار كرمانشاه ضرورت تسهيل و بهبود شرايط محيط دروني و بيروني فضاهاي مختلف را براي استفاده معلولين و سالمندان يادآور شد وخاطرنشان ساخت: استانداردهاي لازم در طراحي و ساخت فضاهاي شهري و ساختمان هاي اداري و درماني بايد رعايت و امكان استفاده راحت و آسان معلولين از خدمات فراهم شود.

 

سالاري با بيان اينكه هم اكنون سيستم حمل و نقل عمومي، بافت  شهري و فضاهاي تفريحي، تاريخي، گردشگري،فرهنگي و مذهبي جوابگوي نياز افراد توانخواه نيست، تصريح كرد: به نياز اين افراد براي حضور در هر رويدادي بايد توجه شود و همه اماكن عمومي موظف به بازنگري در طراحي و ايجاد سازوكار مناسب براي تردد سالمندان و معلولينهستند.

 

وي از نظارت جدي دبيرخانه ستاد براي سازماندهي و مناسب سازي محيط هاي اداري، درماني، مطب هاي پزشكان، فضاهاي عمومي وشهري براي تردد سالمندان، جانبازان و معلولين خبر داد و اذعان داشت: تاكنون در اين حوزه برخورد قانوني انجام نشده واز اين پس اقدامات دستگاه هاي اجرايي جهت سهولت در تردد توان خواهان و رعايت قانون حمايت از حقوق معلولان درارزيابي ها مورد توجه قرار مي گيرد و با نهادهاي ناقض حقوق اين شهروندان برخورد خواهد شد.

 

معاون عمراني استاندار وظايف شهرداري در خصوص شهروندان را خاطرنشان ساخت و تاكيد كرد: شهرداري موظف است در محيط هاي شهري شرايط زندگي را براي همه افراد جامعه فراهم نمايد و نبايد در طراحي پياده روها تا اين حد كوتاهي و  حقوق شهروندان معلول ناديده گرفته شود.

 

سالاري ادامه داد: در شرايط فعلي بررسي ميزان مراجعين دستگاه هاي اجرايي و محيط هاي پرتردد و مراكز مهم خدماترسان در اولويت اصلاح قرار مي گيرد و بر اساس اين شاخص اصلاحات لازم انجام و امكانات محدود را به سمتي سوق خواهيمداد كه امكان ارائه بيشترين خدمت ميسر باشد.

 

وي تصريح كرد: جامعه پزشكي و به ويژه متخصصين نيز در حوزه هاي مختلف شرايط مطب ها و مراكز درماني را براي افراد سالمند و معلول در نظر بگيرند كه خوشبختانه در ساختمان هاي جديد پزشكان شرايط كنترل و نظارت مي شود اما درساختمان هاي قديمي شرايط مطلوب نيست.

 

 سالاري گفت: براي حل مشكل بيماران تفاهم نامه اي بين بهزيستي، نظام پزشكي و استانداري منعقد مي شود كه زمانتمديد پروانه پزشكان با شرط مناسب سازي محيط اقدام لحاظ شود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا