+ 0 -
ADA

معاون استاندار خبر داد:

كميته های بازديد ايمني راه ها و بازبيني تصادفات تشكيل مي شود


معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه از تشكيل دو كميته بازديد ايمني راه ها و بازبيني تصادفات در استان به منظور كاهش تصادفات جاده اي خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه: مهرداد سالاري در جلسه مشترك كميسيون ايمني راه ها و شوراي ترافيك استان اظهار داشت: امروز سعي كرديم این جلسه را به صورت مشترك برکزار کنیم که با ایجاد فضای گفت و گو، هم اندیشی و‌تبادل نظر در خصوص ايمني راه ها و ترافيك به نتايج مطلوبي برای کاهش سوانح جاده ای و‌ اصلاح نقاط حادثه خیز برسيم.

وي با اشاره به شيوع ويروس كرونا، وظيفه دستگاه ها به خصوص ادارات مرتبط با حمل و نقل را در آگاهي بخشي به جامعه براي رعايت مسائل بهداشتي بسيار مهم عنوان كرد و بيان داشت: پليسراه، تاكسيراني، اتوبوسراني و حمل و نقل در آگاهي بخشي به مردم براي رعايت مسائل بهداشتي و حفظ فاصله اجتماعي عملكردي خوبي داشتند اما اين تلاش ها و پيگيري ها براي رعايت اين مسائل  بايد همچنان استمرار داشته باشد.

وي همچنين به خلوتي جاده ها با توجه به شيوع ويروس كرونا اشاره كرد و ادامه داد: هر چند كه به خاطر خلوتي جاده ها بايد شاهد کاهش آمار تصادفات باشيم اما از سوي ديگر بعضي از رانندگان از اين موقعيت براي سرعت بيشتر استفاده مي كنند كه همين موضوع منجر به بروز تصادفات ناگوار جاده اي مي شود،  لذا دستگاه هاي ذيربط موظف به اعمال مديريت و قانون براي پيشگيري از اين حوادث هستند.

 سالاري يكي از وظايف بسيار مهم اعضاي كميسيون ايمني راه ها را تلاش براي كاهش تصادفات جاده اي عنوان كرد و گفت: اين موضوع را از سال گذشته با جديت در دستور كار قرار داديم و از همه اعضا انتظار داريم كه به اين موضوع براي كاهش تلفات جاده اي طبق برنامه ها و اهداف پيش بيني شده توجه ويژه داشته باشند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه در ادامه خواستار شناسايي و تجزيه و تحليل علمي در نقاط حادثه خيز و پرتصادف برون شهري در استان كرمانشاه شد.

وي نصب علائم و هشدارهاي راهنمايي و رانندگي، لكه گيري آسفالت جاده ها، نصب تابلوي راهنمايي و رانندگي، خط كشي و ديگر موضوعات را عاملي بسيار مهم براي كاهش تلفات جاده اي عنوان كرد.

سالاري در اين جلسه از افزايش اعتبارات لازم براي مديريت بيشتر جاده اي و كنترل مسيرها خبر داد و از مديركل دفتر فني استانداري خواست كه اين موضوع را به صورت ويژه پيگيري كند.

معاون استاندار با بيان اينكه براي كاهش تلفات جاده اي نياز به فرهنگ سازي و اطلاع رساني به مردم داريم، گفت: انجام مطالعات كالبدي و راهبردي بسيار قوي را براي كاهش تلفات جاده اي در دستور كار داريم كه با اجراي آن مديريت و كنترل جاده ها با سهولت بيشتري دنبال خواهد شد.

وي در پايان سخنان خود از تشكيل دو كميته بازديد ايمني راه ها و بازبيني تصادفات به منظور كاهش تصادفات جاده اي در استان خبر داد و گفت: تشكيل اين دو كميته مي تواند در كاهش تلفات جاده اي نقش بسيار مهمي داشته باشد، با تشكيل اين كميته ها و مشاركت بيشتر دستگاه ها براي تصميم سازي و تصميم گيري در رسيدن به اهداف پيش بيني شده زمينه بسيار مناسبي براي كاهش تلفات جاده اي در استان ايجاد خواهد شد.

وي در اين جلسه همچنين بر تسهيل در رفت و آمدها و موضوعات ترافيكي در استان تاكيد كرد.




اوقات شرعی
آب و هوا