+ 0 -
ADA



كاهش بودجه استان هاي كردنشين صحت ندارد

با پيگيري هاي بعمل آمده از سوي اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري مشخص شد که شایعه بودجه استان هاي كردنشين صحت ندارد. و بودجه استان نه تنها كاهش نيافته بلكه با رشد و افزايش چشمگير هم همراه بوده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ با توجه به درج خبري تحت عنوان " كاهش بودجه استان هاي كردنشين" در شبكه هاي مجازي به اطلاع مي رساند با پيگيري بعمل آمده از سوي اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري مشخص شد که اين موضوع صحت نداشته و در اين خصوص نه تنها كاهش نداشته ايم بلكه افزايش چشمگير و قابل توجهي بودجه اين استان ها را نيز شاهد مي باشيم به نحوي كه از نظر رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در سال 1398 در جایگاه پنجم بین استانها قرار داریم، در حالیکه سال 1397 جایگاه دهم را کسب کرده بودیم و به عبارتی از رده دهم به رده پنجم ارتقاء یافته ایم و رتبة استان از نظر رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای(عمرانی) در لایحه بودجه 1398 از متوسط کشور بالاتر است.

پاسخ دكتر حبيب اله وفايي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان به شرح ذيل براي اطلاع مردم شريف استان اعلام مي گردد.

حبیب الله وفایی با اشاره به وضعیت اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده، گفت: در لایحه بودجه سال آینده 780 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی به کرمانشاه اختصاص یافته که از رشدی معادل 9.94 درصد نسبت به بودجه سال 1397 برخوردار است.

وی با بیان اینکه رشد اعتبارات عمرانی استانی کرمانشاه از متوسط کشور بالاتر است، گفت: متوسط رشد اعتبارات عمرانی استانی کشور معادل 8.75 درصد است.

وفایی اظهار کرد: کرمانشاه از نظر رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در سال 1398 در جایگاه پنجم بین استانها قرار داریم، در حالیکه سال 1397 جایگاه دهم را کسب کرده بودیم و به عبارتی از رده دهم به رده پنجم ارتقاء یافته ایم.

رییس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان به وضعیت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی استان نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی ملی سال 1398 استان معادل 576 میلیارد تومان است که رشدی 55 درصدی نسبت به سال 1397( 372 میلیارد تومان) دارد.

به گفته وفایی اعتبارات عمرانی ملی سال 1397 استان نسبت به سال 1396 کاهش 30 درصدی داشت.

وفایی به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان(شامل حقوق و مزایای مستمر و سایر اعتبارات هزینه ای) در لایحه بودجه سال  1398 معادل 448 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال 1397 رشدی معادل 24.75 درصد داشته و از این حیث جایگاه دوم را بین همه استانهای کشور داریم.

وی گفت: رشد اعتبارات هزینه‌ای سال 1397 استان نسبت به سال 1396 معادل 14.34 درصد بود و از این حیث جایگاه هجدهم را بین استانها  داشته ایم که امسال جایگاه استان از رتبه 18 به جایگاه دوم ارتقاء یافته است.



اوقات شرعی
آب و هوا