+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

قطع برق و آب و گاز واحدهاي توليدي استان تحت هيچ شرايطي تا اطلاع ثانوي ممنوع است

استاندار كرمانشاه گفت: قطع برق و آب و گاز واحدهاي توليدي استان تحت هيچ شرايطي تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در پنجاه و سومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: از فرصت بازسازی زلزله باید برای رونق اقتصادی واحدهای تولیدی استان و اشتغال زایی استفاده کنیم.

وي گفت: وظیفه اصلی مدیران دستگاه ها این است که تمام توان خود را برای رونق واحدهای تولیدی استان به کار گیرند. 

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در زلزله باید راستی آزمایی صورت گیرد زیرا هرگونه انحراف در پرداخت ها ممکن است موجب شود آن بهره لازم از این تسهیلات عاید استان نشود. بنابراین باید واحدهای معرفی شده کاملا مورد بررسی کارشناسی قرار گیرند.

مهندس بازوند تصريح كرد: بنياد مسكن بايد انواع مصالح ساختماني مورد نياز براي روند بازسازي زلزله در استان را با اولويت واحدهاي توليد شهرستان هاي زلزله زده خريداري كند. و اگر مصالح مورد نظر در شهرستان هاي زلزله زده توليد نمي شود تامين مصالح در مركز استان و تنها از طريق توليد كننده هاي شهرستان هاي زلزله زده صورت گيرد.

 استاندار كرمانشاه گفت: در رابطه با تعيين خسارت هاي توليدي و صنعتي كميته مربوطه ليست را هر چه سريعتر تهيه كند و به تاييد رييس ستاد بحران استان برساند و سپس به بانك ها ابلاغ شود.

وي افزود: پيشنهادات ستاد تسهيل در 13 بند و در قالب دو نامه به رييس بانك مركزي و رييس ستاد تسهيل كشور براي حل مشكلات مزبور ارايه شود.

وي ادامه داد: ليست پروژه هاي توليدي خسارت ديده توسط صنعت معدن و تجارت  و جهاد كشاورزي تا هفته آينده به صورت تفكيك شده به تهيه شود تا به محض ابلاغ تسهيلات به بانك هاي عامل ارايه شوند.

استاندار كرمانشاه گفت: مصالح ساختماني به ويژه شن و ماسه مورد نياز در روند بازسازي بايد با اولويت واحدهاي شن و ماسه شهرستان ها ي زلزله زده بايد تامين شود.

وي با بيان اينكه بنياد مسكن مكلف است  آجر مورد نياز را صرفا از طريق خريداران داخل استان تامين كند گفت: قطع برق و آب و گاز واحدهاي توليدي استان تحت هيچ شرايطي تا اطلاع ثانوي ممنوع است و اگر مورد خاصي هست بايد جهت تصميم گيري به كارگروه تسهيل استان ارجاع شود.



اوقات شرعی
آب و هوا