+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

فرهنگ ايثار و شهادت گنجينه بسيار ارزشمند 8 سال دفاع مقدس است

استاندار كرمانشاه گفت: دفاع مقدس يك گنجينه بسيار بزرگي است كه تا 80 سال مي توانيم از آن استفاده كنيم و محور اساسي اين گنجينه، فرهنگ ايثار و شهادت است

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور  بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند امروز در مراسم  کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه که با  حضور سرلشگر پاسدار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و جمعی از مسئولین استان برگزار شد از سرلشگر پاسدار رحيم صفوي به عنوان يكي از يادگاران ارزشمند دفاع مقدس ياد و از حضور ايشان در استان و در اين مراسم تقدير كرد.

 وي در اين مراسم با اشاره به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينكه بايد مراحل حماسه آفريني و حماسه سازي با گفتار، رفتار و نوشتار در معرض نمايش قرار داده شود، اظهار داشت: اجراي كار بسيار ارزشمند ساخت و احداث مركز فرهنگي دفاع مقدس در استان مصداق اين فرمايش امام خميني(ره) مي باشد هر چند اين كار در استان خيلي دير شروع شده است.

وي عزت و استقلال يك كشور را در گرو داشته ها و سرمايه هاي آن كشور عنوان كرد و گفت: يكي از سرمايه ها و داشته هاي امروز كشور فرهنگ ايثار و شهادت است كه جزء سرمايه هاي بزرگ ما محسوب مي شود كه نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و از اين سرمايه عظيم هم در در پيروزي انقلاب اسلامي و هم در دفاع مقدس به درستي استفاده شد و كشور را به پيروزي هاي درخشاني رسانيد.

استاندار كرمانشاه وظيفه انتقال دستاروردهاي ارزشمند دفاع مقدس به آيندگان را كاري بسيار مهم و الزامي بيان كرد و بيان داشت: بايد اين سرمايه عظيم را به آيندگان منتقل كنيم زيرا آيندگان از دفاع مقدس سوالات بسياري خواهند داشت كه بايد به آنها پاسخ دهيم و يكي از اين كارها همين اجراي مركز فرهنگي و باغ موزه دفاع مقدس است.

مهندس بازوند با بيان اينكه دفاع مقدس داراي رمز و رازهاي بسياري است كه بايد اين رمزها را به آيندگان منتقل كنيم، اظهار داشت: دفاع مقدس يك گنجينه بسيار بزرگي است كه تا 80 سال مي توانيم از آن استفاده كنيم و محور اساسي و شاه بيت اين گنجينه،  فرهنگ ايثار و شهادت است.

وي در پايان سخنان خود خواستار توجهات ويژه براي تسريع در ساخت اين مركز فرهنگي براي كرمانشاه شد و گفت: همه بايد كمك كنيم تا با يك مديريت جهادي بتوانيم اين پروژه بسيار مهم را هر چه سريعتر براي استان به بهره برداري برسانيم.

شايان ذكر است مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار ساخته خواهد شد.

اين مركز فرهنگي داراي بخش های مختلفی نظیر موزه و نمایشگاه، سالن همایش، آمفی تئاتر روباز، کتابخانه، مسجد، فضای بازسازی عملیات مرصاد، فروشگاه محصولات فرهنگی و... خواهد بود.

 



اوقات شرعی
آب و هوا