+ 0 -
ADA

دبير ستاد انتخابات استان اعلام كرد:

فرصت ۴۸ ساعته اعلام شکایت از روند انتخابات شوراها


دبیر و سخنگوي ستاد انتخابات استان كرمانشاه با بيان اينكه فرصت قانونی وصول شکایات شوراها دو روز پس از اعلام انتشار رسمي اسامی منتخبین است؛ گفت: به موجب قانون مرجع بررسی شکایات هیئت های اجرایی هستند که پنج روز فرصت خواهند داشت تا در جلسات مشترک با هیئت هاي نظارت رسیدگی لازم را انجام و مراتب را صورتجلسه نمایند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استاندار كرمانشاه؛ « جليل بالايي» با اشاره به ماده ۵۵ قانون و ۷۰ آیين نامه اجرایی و تبصره های آن اظهار داشت: شکایاتی قابل طرح و بررسی است که نام و نام خانوادگی، نام پدر و آدرس شاکی در آن قید شده باشد.

وي افزود: داوطلبین شوراهای اسلامی روستاها و شهرها بايد در فرجه قانونی به ترتیب شکایات خود را به بخشداریها و فرمانداریها تسلیم نمایند.

دبير ستاد انتخابات استان كرمانشاه فرصت قانونی هیئت های اجرایی  برای رسیدگی به شكايت پنج روز اعلام كرد و گفت: در صورت تایید و با پیشنهاد ابطال تمام با بخشی از شعب مراتب به هیئت نظارت فرادستي منعکس و پس از وصول نتیجه مراتب را اطلاع رسانی می نماید که در صورت تایید صحت برگزاری انتخابات مراتب انتشار آگهی و دو روز دیگر فرصت برای وصول اعتراض به صحت در هیّت نظارت پیش بینی شده است که می بایست ظرف ۱۵ روز بررسی گردد.

مدیر کل سياسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اضافه کرد: اگر هیئت اجرایی و نظارت پیشنهاد ابطال چند شعبه و يا کل انتخابات را داشته باشد به نحوی که در نتیجه انتخابات موثر باشد مراتب به هیئت نظارت استان ارسال و ظرف پنج روز بررسی و اعلام نتیجه مي شود.  

وی از کلیه داوطلبین و سایر شاکیان خواست ضمن تقدیم شکایت در فرصت قانونی ۴۸ ساعته مراتب را از مجاری قانونی پیگیری و  نتیجه نهایی قطعی و لازم الاجراء خواهد بود.

بالایی وجود مراجع بالادستی و بررسی های چند باره را ضامن سلامت و اطمینان از صحت روند جريان انتخابات دانست و ابراز امیدواری کرد هیئت های اجرایی و نظارت بر اساس اصول بی طرفی و قانونمداری، نگهبان و پاسدار حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و نیز آراء آنان بعنوان حق الناس باشند.

وی از عدم ضرورت و مراجعه به سایر دستگاه ها و استانداری اشاره و گفت: در قانون به صراحت مسئولیت رسیدگی به شکایات را به هیئت های اجرایی سپرده شده که با کسب نظر هیئت های نظارت معتبر و لازم الاجراء خواهد بود.



اوقات شرعی
آب و هوا