+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

طرح جهش مسکن دولت، امیدی در میان مردم ایجاد کرده است


استاندار كرمانشاه گفت: طرح جهش و تولید مسکن دکتر رئیسی امیدی برای رفع مشکل مسکن در میان مردم ایجاد کرده است و بر اساس آن قرار است، سالیانه یک میلیون واحد مسکن برای متقاضیان ساخته شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" در نشست شورای مسکن استان  که امروز در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ عنوان کرد: سهم استان از طرح جهش و تولید مسکن، ساخت ۱۲۰ هزار واحد در طول چهار سال است و باید مطابق برنامه برای این میزان مسکن، زمین تهیه کنیم.

وی افزود: در گام اول طی یک نامه به وزیر راه و شهرسازی، زمین مورد نیاز این طرح را تا دو سال آینده اعلام می کنیم.

بازوند تاکید کرد: خروجی ثبت نام نباید به سمتی برود که شاهد پالایش یا حذف تعداد بسیاری از متقاضیان پس از ثبت نام آنها باشیم و این موضوع نشان می دهد که چگونگی فرآیند ثبت نام دارای ایراداتی است و باید رفع شود.

وی در زمینه تسهیلات طرح جهش ملی مسکن گفت: برای شهر کرمانشاه به ازای هم هر واحد ۴۰۰ میلیون تومان و برای شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که با توجه به هزینه بالای حمل مصالح به شهرستان ها، باید این مبلغ یکسان شود.

 این مدیر ارشد استان طرح صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز را یک اقدام مهم برای بالا بردن ایمنی ارزیابی کرد و گفت: در زلزله آبان ۹۶ بسیاری از سازه هایی که به شکل سنتی ساخته شده بودند به دلیل عدم رعایت آیین نامه‌ها تخریب شدند ولی صنعتی سازی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و در طرح جهش مسکن از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا