+ 0 -
ADA

مديركل دفتراموراجتماعي استانداري خبر داد:

طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در كرمانشاه اجرا می‌شود


مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري گفت: طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان با هدف ایجاد فضای مناسب و آرام بخش در شهر با نزدیک شدن به ایام نوروز، اجرا می‌شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ عليرضا گودرزي در اين باره گفت: این طرح با مشارکت دستگاههاي مرتبط  از ۲۵ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز اجرا خواهد شد.

 وي با بیان اینکه مقدمات جمع آوری بیش از ۱۲۰۰نفر مهیا شده است، افزود: با همكاري  دادستانی، شهرداري استان، نیروی انتظامی و بهزيستي، متکدیان از سطح شهر جمع آوری مي شوند. سپس در اردوگاه چشمه سفید توسط تیمی متشکل از نمایندگان و کارشناسان فرمانداری، علوم پزشکی، بهزیستی، دادستانی، شهرداری و ...، غربالگري شده و بر اساس تصمیم این تیم جهت ساماندهی به نهادهای حمایتی و یا مکان های نگهداری معتادان موضوع ماده ۱۶و ... معرفی می گردند تا از این طریق مشکلات آنها رسیدگی و مرتفع گردد.

مديركل دفتر امور اجتماعي گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری تمامی دستگاه های عضو ستاد ساماندهی ملزم به پیگیری مصوبات و اجرای آنها می باشند.

گودرزي افزود: با استفاده از ظرفیت همه ي بخش‌ها اميدواريم در  آینده شاهد کاهش و حذف پدیده تکدیگری در شهرهاي استان  باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از متکدیان در قالب تیم های حرفه ای از شهرها و استان‌های همجوار جهت تکدی گری به شهرستانهاي استان روی می‌آورند، بايد اينها شناسايي و جمع آوري و پس از اخذ تعهد به محل های زندگی خود عودت داده شوند.

گودرزي با بیان اینکه برخی از متکدیان حرفه ای و با انواع و اقسام روشها سعی در برانگیختن احساسات مردم دارند افزود: مردم فهیم استان باید در جمع آوری این افراد که شهر های استان را دچار آسیب ها و بزه های اجتماعی و امنیتی از قبیل سرقت از منازل و اتومبیل ها نموده اند، مشارکت فعال و مسولانه داشته باشند.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه در پایان ضمن اشاره به لزوم کمک به همنوعان از طريق مبادی قانونی و نهادهای حمایتی  همچون کمیته امداد حضرت امام ره گفت: نیروهای انتظامی که حافظ امنیت جامعه هستند به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات پیش رو با دستور مقامات قضائی استان با تدابیر لازم فضا را برای این افراد حرفه ای که دارای درآمد میلیونی از این راه هستند نا امن نمایند تا چهره زیبای کرمانشاه از این آسیب اجتماعی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همخوانی ندارد، پاک گردد.



اوقات شرعی
آب و هوا