+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

شورا بايد محل خلاقيت نوآوري جديد همراه با توليد ايده براي توسعه و پيشرفت باشد/ اعضاي شورا وظيفه دارند كه به مطالبات مردم پاسخ دهند

استاندار كرمانشاه گفت: شورا بايد محل خلاقيت نوآوري جديد همراه با توليد ايده براي توسعه و پيشرفت باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در همايش روز شوراها که امروز با حضور نمایندگان شوراهای شهر و روستاي استان در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام " سال حمايت از كالاي ايراني" افزود: براي تحقق نامگذاري شعار امسال همه مردم و مسئولين مسئول هستند و مخاطب اين شعار هم مسئولين هستند و هم مردم.

وي افزود: شعار امسال در راستاي همان اقتصاد مقاومتي است كه تنها راه برون رفت از مشكلات همين مسير است.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: شعار امسال با بنر زدن در خيابان و سخنراني محقق نمي شود بلكه در عمل بايد به دنبال تحقق اين شعار باشيم زيرا تبليغات وظيفه صداوسيما و رسانه هاست لذا ما به جاي شعار بايد در عمل به دنبال تحقق اين موضوع كه يكي از راه هاي برون رفت از مشكلات است،  باشيم.

مهندس بازوند همچنين با اشاره به انتصاب مهندس سالاري به عنوان معاون هماهنگي امور عمراني استانداري كرمانشاه، خاطرنشان ساخت: با توجه به اينكه خودم سابقه عمراني دارم، احساس مي كنم كه با انتصاب مهندس سالاري يك خون تازه اي در حوزه عمراني جريان يافته كه اميدواريم منجر به يك تحول براي اين حوزه گردد.

مقام عالي استان در ادامه به اصول قيد شده در قانون اساسي در خصوص شوراها اشاره كرد و با بيان اينكه بر اساس قانون اساسي دولت بايد برخي از اختيارات خود را به مردم واگذار كند، گفت: قانون اساسي تاكيد دارد كه مردم در عمران و آباداني كشور مشاركت كنند و بايد توجه داشت كه مطالبه مردم از اعضاي شورا در زمينه عمراني، رفاهي، اقتصادي و اجتماعي است و مردم انتظار دارند مشكلاتي كه در زمينه دارند با كمك اعضاي شورا حل و فصل شود.

وي تصريح كرد: در كشور بيش از 120 هزار مدير مردمي در اين عرصه مشغول به فعاليت هستند و اين 120 هزار نفر پل ارتباطي بين مردم و دولت هستند.

استاندار كرمانشاه، خواستار ارائه راهكار همراه با خلاقيت و نوآوري توسط اعضاي شوراهاي شهر و روستا شد و گفت: اعضاي شورا براساس رايي كه از مردم گرفته اند، وظيفه دارند كه به مطالبات آنان پاسخ دهند زيرا نظارت اصلي بر عملكرد اعضاي شورا توسط مردم انجام مي شود و مردم، همه افراد را رصد مي كنند و در انتخابات بعدي با راي دادن يا عدم راي، نظارت خود را آشكار مي سازند.

مهندس بازوند با بيان اينكه جايگاه شورا نيازمند تقويت مي باشد، اظهار داشت: پس از گذشت 19 سال از فعاليت شوراها توقع مردم از آن بيشتر شده لذا اين خود اعضا هستند كه با خوب كار كردن و پاسخگويي به مطالبات مردم مي توانند اين جايگاه را ارتقاء دهند.

وي تاكيد كرد: شورا بايد محل خلاقيت نوآوري جديد همراه با توليد ايده براي توسعه و پيشرفت باشد و همچنين اعضاي شورا بايد مانع از شهر فروشي شهرها توسط شهرداري ها گردند و اعضا موظف هستند كه با راهكارها و برنامه ها به دنبال ايجاد يك درآمد پايدار براي شهرداري ها باشند.

مقام عالي استان خواستار ارائه راهكارها از سوي اعضاي شورا براي افزايش سرانه درآمد مردم شد و گفت: اعضاي شورا مي توانند با حذف بوروكراسي در ساختار شهرداري ها روند جذب سرمايه گذاري براي پرداختن به فعاليت هاي عمراني و رفاهي در شهرها را تسهيل كنند.

رئيس شوراي اداري استان همچنين بيان داشت: مديران استان مكلف هستند كه به شوراها احترام بگذارند زيرا احترام گذاشتن به شوراها احترام گذاشتن به قانون اساسي است لذا انتظار داريم كه اعضاي شوراي استان در شوراي اداري استان اگر گلايه و درخواستي از مجموعه مديران دارند، مطرح كنند زيرا شوراها، بازوي توانمندي براي توسعه استان محسوب مي شوند و همانطوري كه بخش خصوصي رقيب مديران دولتي نيست شوراها هم رقيب مديران نيست.

وي در پايان اين محور از سخنان خود با بيان اينكه بايد از ميز و صندلي هاي افراد و مديران به مردم منفعت برسد، گفت: اگر پارلمان هاي محلي به وظايف خودشان عمل نكنند افراد ديگري آن كارها را انجام مي دهند كه همين روند منجر به تنزل جايگاه شوراها خواهد شد بنابراين شوراها اگر مي خواهند جايگاه خود را ارتقاء دهند، بايد به انجام وظايف خود توجه ويژه داشته باشند.

ايجاد اشتغال از اولويت هاي اصلي استان است

استاندار كرمانشاه در ادامه سخنان خود با بيان اينكه اشتغالزايي يكي از اولويت هاي اصلي در استان است، گفت: ايجاد اشتغال با سخنراني درست نمي شود زيرا ايجاد اشتغال مستلزم ارائه راهكار و سازوكارهاي مربوط به اشتغال، سرمايه گذاري و توليد ثروت است.

مهندس بازوند با اشاره به تدوين سند اشتغال استان، بيان داشت: سند اشتغال استان با 7 راهكار تدوين شده كه اميدهاي فراواني در اين بخش براي رفع مشكلات مربوط به بيكاري ايجاد شده و بايد توجه كنيم كه استان كرمانشاه يكي از ثروتمندترين استان هاي كشور است و اگر نمي توانيم از اين ثروت براي مردم استفاده كنيم بايد در مديريت خود تجديد نظر كنيم.

وي خاطرنشان ساخت: استان كرمانشاه با اين همه ظرفيت در تمامي بخش ها شايسته نيست كه رتبه اول بيكاري در كشور را دارا باشد لذا يكي از اقدامات بايد تلاش جهت برداشتن موانع برسر راه سرمايه گذاري باشد.

در زلزله اخير به دنبال ايجاد فرصت براي استان بوديم

استاندار کرمانشاه در ادامه به زلزله 20 ثانیه‌ای 21 آبان اشاره كرد و گفت: تلاش کردیم از این زلزله برای استان فرصت ایجاد کنیم.

مهندس بازوند اظهار داشت: در شرایطی که 12 هزار خانه در روستاها تخریب شده بود 25 هزار خانه را معرفی کردیم و در شهرها هم با وجود هشت هزار خانه تخریبی 10 هزار واحد اعلام کردیم و تعداد واحدهای تعمیری که 20 تا 30 هزار مورد بود را نیز 59 هزار واحد اعلام کردیم تا از قبل آن بتوانیم به استان کمک کنیم.

مقام عالي استان ادامه داد: در بازار 5300 میلیارد تومانی  حدود یازده هزار و 200 نفر مشغول به کار هستند،اما متاسفانه از این تعداد 5500 نفر غیربومی هستند كه اين موضوع به آسيب شناسي بيشتري نياز دارد.

استاندار کرمانشاه همچنين با اشاره به موضوع امهال وام‌ها گفت: خسارت دیدگان که مشمول امهال وام هستند توسط بنیاد مسکن مشخص می‌شوند و افرادی که مشمول امهال وام هستند فقط حدود 23 درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهند و مابقی خسارت زیادی ندیده‌اند، اما توقع امهال تسهیلات خود را دارند اما پیگیری برای امهال وام‌های حدود 87 درصد مردم مناطق زلزله زده را در دستور كار داريم و تلاش می‌کنیم كه امهال وام برای این افراد تا سقف 50 میلیون تومان در نظر گرفته شود.



اوقات شرعی
آب و هوا