+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

شهرداری وضعیت ساخت و سازها را سامان دهی کند


استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ماده صد با شهرداری است و باید وضعیت ساخت و سازها را به گونه ای تنظیم کند که شاهد این حجم از تخلفات ساخت و ساز در کرمانشاه نباشیم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس بازوند عصر شنبه در اولین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان عنوان کرد:متأسفانه درصد زیادی از پرونده های ساخت و ساز در شهر کرمانشاه در ماده صد مطرح می شوند که این یک اتفاق عجیب و ناگوار است.

استاندار کرمانشاه گفت: شهری که دچار چنین وضعیتی شود در واقع نشان می دهد که باید نظارت در آن تقویت شود و افراد نتوانند هر کاری بخواهند در حوزه ساخت و ساز انجام دهند، چرا که کیفیت زندگی در آن نزول فاحشی پیدا می کند.

وی افزود: مدیریت ماده صد با شهرداری است و باید وضعیت ساخت و سازها را به گونه ای تنظیم کند که شاهد این حجم از تخلفات ساخت و ساز در کرمانشاه نباشیم.
 
این مقام ارشد استان عنوان کرد: قانون شهرداری ها یکی از مترقی ترین قانون های موجود است و شرایط فعلی محصول نظارت ضعیف است.

وی تاکید کرد: نباید آیندگان تصور کنند در این شهر نظارتی نبوده و هر کس هر کاری خواسته در عرصه ساخت و ساز انجام داده است.

مهندس بازوند خاطرنشان کرد: وضعیت موجود باید با جدیت بررسی شود و ضعف های نظارتی موجود هر چه سریعتر برطرف کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که در عرصه ساخت و ساز هستند نباید تصور کنند که در روند اجرای کار اختیار تام دارند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مدیریت کلانشهری مثل کرمانشاه کار ساده ای نیست. باید به شهردار کرمانشاه کمک کرد و اختیارات کافی برای ساماندهی به وضعیت فعلی را به وی داد. هر چند قانون فعلی هم بسیار مترقی است و عرصه برای کار هست.

 وی عنوان کرد: ساخت و ساز های بلند مرتبه اگر طبق ضوابط قانونی و اصولی باشد یک امتیاز برای شهر است و ارتقای کیفیت زندگی کمک می کند. نمونه موفق این وضعیت را در شهرهای پویا و توسعه یافته شاهد هستیم.



اوقات شرعی
آب و هوا