+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

شهرداران و اعضاي شوراها به دنبال درآمدزايي جديد و نوين باشند

استاندار كرمانشاه گفت: شهرداران و اعضاي شوراها بايد به دنبال درآمدزايي جديد و نوين باشند زيرا كسب درآمدهاي سنتي مانند ماده 100 كه تنها اقدام به فروش جسم شهر و قانون مي كند به نفع شهرداري ها نيست.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمانشاه كه با حضور مهندس افشاني معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: طبق قانون اساسي يكسري اختيارات و وظايف در اختيار دولت تحت عنوان شوراهاي اسلامي به مردم واگذار شد و مردم با انتخاب اعضاي شوراها يك پارلمان محلي را تعيين كردند.

وي بيان داشت: با برگزاري انتخابات شوراها امروز يك پارلمان محلي در شهرها و روستاها ايجاد شده و كاري بسيار خوبي است كه بسياري از وظايفي كه به عهده دولت بود به مردم واگذار شد.

وي با اشاره به عمده مطالبات مردم و راي آنان به انتخاب اعضاي شوراهاي اسلامي،  تصريح كرد: راي مردم به اعضاي شوراها راي به عمران و آباداني شهر و روستا است و عمده مطالبات مردم از شوراها در اين جهت است و جواب راي اعتماد مردم به اعضاي شوراها بايد تلاش در جهت خير، بركت و آباداني در شهرها و روستاها باشد.

این مقام عالی استان حركت كردن اعضاي شوراها براي هماهنگي و همدلي بيشتر با مديريت ارشد استان و دستگاه هاي اجرايي را اثرگذار در اعمال مديريت توسط اعضاي شوراها عنوان كرد.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات حاشيه نشيني در شهرها و پائين بودن درآمد شهرداري ها، تصريح كرد: اين موضوعات در شهرهاي استان كرمانشاه نگران كننده تر است و مسلم است كه زماني سرانه مردم پائين باشد درآمد سرانه شهرداري ها هم كاهش مي بايد و اين موضوعات نسبت به يكديگر بي تاثير نيستند.

مهندس بازوند اولويت هاي كاري در شوراها و شهرداري ها را رويكرد و توجه به اشتغالزايي و رفع مشكل بيكاري در استان برشمرد و گفت: اعضاي شوراها و شهرداري ها بايد بتوانند با اين رويكرد يك جريان سيال سرمايه را در شهرها ايجاد كنند و با تلاش بيشتر موانع برسرراه سرمايه گذاري را بردارند.

استاندار كرمانشاه از شهرداران و اعضاي شوراها خواست كه به دنبال درآمدزايي جديد و نوين باشند و از تلاش براي كسب درآمد سنتي مانند ماده 100 كه تنها جسم شهر و قانون را مي فروشد جلوگيري كنند زيرا اين درآمدها به نفع شهرداري ها نيست.

وي دعوت از سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در شهرها را كاري بسيار مهم از سوي شهرداري ها عنوان كرد و گفت: راهكارهاي زيادي براي درآمدزايي شهردارها از جمله دعوت از سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري وجود دارد و به طور مثال يك شهرداري با همكاري يك سرمايه گذار مي تواند در يك پروژه بسيار بزرگ سهيم شود و درآمد خوبي را براي شهرداري خود كسب كند و اين راهكارها دور از ذهن نيست.

 مهندس بازوند همچنين با اشاره به مشكل معوقه حقوق در شهرداري ها اين موضوع را نيز از چالش شهرداري عنوان كرد و از اعضاي شوراها و شهرداري ها خواست با راهكاري به دنبال حل اين مشكل باشند.

اين مقام عالي استان در ادامه بيان داشت: از معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور انتظار داريم كه برنامه و طرحي در شوراي عالي شهرسازي كشور تصويب شود تا شهرداري ها و راه و شهرسازي در استان ها بتوانند در رونق مسكن نقش خود را ايفا كنند و آن را از ركود خارچ سازند كه اين موضوع مستلزم حمايت شوراي عالي شهرسازي است.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: سرانه درآمد شهرداري ها خيلي وضعيت نامطلوبي دارد و اين كمبود درآمد در شهر كرمانشاه هم آشكار است لذا درآمدي در اين شهر وجود ندارد و شهرداري ها با اين حركت فقط قادر به پرداخت هزينه هاي خدماتي خود هستند و ديگر نمي توانند كار عمراني انجام دهند.

وي همچنين از مهندس افشاني معاون عمراني وزير كشور نيز خواست موضوع كلان شهر شدن شهر كرمانشاه مورد پيگيري قرار گيرد تا به واسطه اين موضوع امتيازهاي بهتر و كلاني براي شهر كرمانشاه دريافت شود.

مهندس بازوند در ادامه سخنان خود به بحث حاشيه نشيني شهر كرمانشاه اشاره كرد و اين موضوع را يك وضعيت نامطلوب براي كرمانشاه عنوان كرد و گفت: در بازديدي كه شبانه از بعضي مناطق حاشيه نشين شهر كرمانشاه داشتم احساس كردم كه يك وضعيت خوبي در اين حاشيه ها وجود ندارد و بواسطه اين حاشيه ها يك زخمي عميق بر پيكيره شهر كرمانشاه وجود دارد كه بايد هر چه سريعتر به فكر مدواي آن باشيم زيرا ممكن است اين موضوع بر كل پيكيره جامعه تاثير بگذارد.

استاندار كرمانشاه همچنين گفت: حدود 7 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه كاره در استان داريم و با توجه به اينكه تخصيص بسياري از اين پروژه ها كم است لذا از مهندس افشاني معاون امور عمراني وزارت كشور انتظار داريم كه در تخصيص اعتبارات به شهرداري هاي استان يك عنايت ويژه داشته باشند.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: سازمان مديريت و برنامه ريزي در تخصيص اعتبارات براي پروژه هاي عمراني براي 31 استان يك نخسه مي پيچد كه اين موضوع براي استان هايي مانند شهر كرمانشاه كه نياز به اعتبارات بيشتري دارند،  قابل درمان نيست و همچنين برای استان کرمانشاه که در حال حرکت  و توسعه است، تنها تخصیص اعتبار به پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت، عملاً سم مهلک است و نباید نسخه دیگر استانها را برای کرمانشاه پیچید.

وي در پايان سخنان خود گفت: در استان كرمانشاه نگران هايي در حوزه شهري و عمراني وجود دارد كه اميدواريم همگي با تلاش و پيگيري در راستاي اين مشكلات گام هاي خوبي بردارند تا كرمانشاه به جايگاه اصلي خود رسانده شود.



اوقات شرعی
آب و هوا