+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

شهدا و دفاع مقدس، گنجينه هاي بزرگ كشور براي پيشرفت هستند

استاندار كرمانشاه گفت: شهدا و دفاع مقدس، گنجينه هاي بزرگ براي كشور پيشرفت هستند

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شوراي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت استان اظهار داشت: بايد در دانشگاه ها تلاش شود تا فرهنگ ايثار و شهادت توسعه و رواج پيدا كند زيرا تاثيرات اين فرهنگ در دانشگاه ها براي پيشرفت و توسعه بسيار تاثيرگذار است.

وي خواستار تدوين و اجراي برنامه هاي هدفمند و اثربخش در دانشگاه هاي استان براي توسعه اين فرهنگ شد.

مقام عالي استان تصريح كرد: اگر برنامه ها در دانشگاه ها منجر به توسعه فرهنگ ايثار و شهادت شد بايد بگوئيم كه برنامه هاي به خوبي اجرايي و عملياتي شده است.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه بايد تلاش شود تا اين فرهنگ ايثار و شهادت تبديل به يك فرهنگ عمومي همانند زمان جنگ شود،  گفت: در زمان جنگ اين نوع فرهنگ به يك فرهنگ عمومي تبديل شده بود لذا بايد با سازوكارهاي مناسب اين نوع فرهنگ در جامعه امروزي نيز به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت 820 نفر از دانش آموزان استان در زمان جنگ تحميلي اظهار داشت: آيا دانش آموزان و جوانان كنوني با اين تعداد دانش آموز كه در مقاطعي به شهادت رسيدند چه از لحاظ تعداد و ويژگي هاي ديگر آشنايي دارند؟ آموزش و پرورش استان بايد تلاش كند تا دانش آموز حال حاضر بداند كه در اين استان 820 دانش آموز شهيد شده اند.

مهندس بازوند تصريح كرد: اداره كل آموزش و پرورش استان بايد در زمينه توسعه فرهنگ ايثار و شهادت برنامه اي مدون داشته باشد زيرا هر چقدر در آموزش و پرورش بيشتر براي گسترش اين فرهنگ كار شود دانشگاه ها براي توسعه آن كار آسان تري خواهند داشت.

وي با بيان اينكه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نياز به هزينه ندارد، گفت: فرهنگ ايثار و شهادت با صورتجلسه و كاغذ توسعه پيدا نمي كند بلكه بايد بازديدهاي ميداني، برگزاري همايش ها و مشاعدات عيني از نوع چگونگي ايثارگري براي دانش آموزان و دانشگاهيان در جامعه تبيين و تشريح شود.

استاندار كرمانشاه با اشاره به برنامه هاي دشمنان براي شبيخون فرهنگي از طريق توپخانه فرهنگي و رسانه ايي عليه ايران اسلامي خواستار افزايش سرعت برنامه هاي مقابله با اين نوع تهاجم در داخل كشور شد.

مهندس بازوند،  مقاومت در برابر تهاجمات دشمنان را يكي از عوامل بسيار مهم براي پيشرفت كشور عنوان كرد و گفت: در جامعه اي پيشرفت صورت مي گيرد كه افراد آن توانمند باشند و اين توانمندي با تلاش و كوشش حاصل مي شود كه يكي از پارامترهاي آن براي توسعه كشور شكل گيري مقاومت مردم است زيرا يك فرد توانمند مي تواند يك فرد مقاوم باشد.

مقام عالي استان با بيان اينكه شهدا و دفاع مقدس گنجينه هاي بزرگ براي پيشرفت كشور هستند،  ادامه داد: در اين گنيجينه بزرگ خودباوري، ايثار، شهادت، رشادت، جوانمردي و تواضع وجود دارد و اگر مسئولين براي توسعه اين فرهنگ اقدام نكنند خود مردم در بزنگاه ها از اين گنيجينه بزرگ استفاده خواهند كرد.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به وطيفه مهم شهرداري ها براي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت گفت: بواسطه اينكه شهرداري ها با فرهنگ عمومي سروكار دارند لذا براي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت با اجراي برنامه هاي ويژه و نصب المان ها و يادمان ها در نقاط مختلف شهر كه مي تواند يادآور رشادت هاي ايثارگران باشد،  نقش بسيار مهم و ويژه اي دارند.



اوقات شرعی
آب و هوا