+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

شرکت های خصوصی باید ورود فنآورانه‌ای به حوزه‌های مختلف استان داشته باشند

معاون هماهنگي امور اقتصادی استانداری كرمانشاه گفت: شرکت های خصوصی باید ورود فنآورانه‌ای به حوزه‌های مختلف استان داشته باشند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دکتر هدايت حاتمی در مراسم سی سالگی تاسیس و فعالیت شرکت نیروی غرب، با اشاره به نقش توانمندی منابع انسانی در موفقیت یک شرکت خصوصی و دوام سی ساله آن اظهار داشت: وقتی روند موفقیت و تداوم برخی شرکتهای خصوصی در استان را مطالعه می کنیم می بینیم‌که یکی از مهمترین عوامل این روند، ارتباط گسترده و مداوم با دانشگاه است که منجر به ترکیب دانش و تجربه می شود.

وی انباشت دانش و ذخیره انسانی قوی که دارای پشتکار باشد را از دیگر عوامل موفقیت شرکتهای خصوصی عنوان کرد و افزود: بسیاری از بنگاه های اقتصادی و شرکتهای فعال استان باید بر روی چگونگی موفقیت شرکتهای با دوام و پیشرو مطالعه کنند و از تجربیات آنها استفاده کنند تا این انتقال تجربه به پیشرفت و دوام بخش خصوصی  منجر شود.

وی خواهان ارتباط گسترده و مداوم دانشگاه با بخش خصوصی شد و گفت: در همین استان بسیاری از اختراعات و ایده های نو اتفاق می افتد اما چون به تکثیر ، ایجاد درآمد و تولید ثروت نمی‌انجامد و از آن حمایت‌نمی شود خیلی زود از  صحنه خارج می شود در حالیکه اگر نیاز سنجی صحیحی صورت گیرد می توان بسیاری از نیازهای بنگاه های اقتصادی را توسط نخبگان دانشگاهی رفع کرد.

معاون استاندار  خواستار رویکرد فن آورانه بخش خصوصی در جهت افزایش بهره وری گردید و گفت: یکی از تجربه های موفق در این خصوص، تجربه شرکت نیروی غرب در بحث آبیاری زیرپوستی است که به بهره وری دو برابری از آب انجامید و باعث افزایش تولید کشاورزی گردید که می تواند الگویی مناسب برای سایر بخشها و حوزه ها به ویژه در بحث هوشمندسازی  گلخانه ها به عنوان یکی از اولویتهای استان باشد.

وی در پایان اظهار داشت : ما در استان در حدود۱۲۵هزار بهره‌ور کشاورزی داریم که اگر بتوانیم با ورود فناورانه، تنها ۱۰ درصد آنها را به سمت کشاورزی هوشمند سوق دهیم می توانیم شاهد افزایش بهره وری در این بخش باشیم و این انتظاری است که ما از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان داریم.



اوقات شرعی
آب و هوا