+ 0 -
ADA

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در نشست با خبرنگاران بیان کرد(۱)

شاخص ها گویای حرکت استان در روند توسعه است /کرمانشاه، اخلاقی ترین استان کشور است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه های امنیتی، سیاسی واجتماعی در استان تاکید کرد: مجموعه شاخص های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی گویای حرکت استان در روند توسعه و توقف آسیب ها بوده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛  محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان که دو ساعت و نیم به طول انجامید با تشریح وضعیت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان و تقدیر از تلاش رسانه ها در انعکاس اخبار استان تصریح کرد: نگاه مجموعه مدیریت استان، نقش آفرینی رسانه ها در توسعه بوده و همواره از نقد استقبال نموده ایم.

وي گفت: رسانه ها اگر فعال نباشند نمی توان از جامعه انتظار پویایی و تحرک را داشت. ضروری است که  سمت و سوی فضای استان با اراده جمعی به سمت توسعه حرکت داده شود. می طلبد که رسانه ها در هر حرکتی ابتدا همخوانی آن با منافع و مصالح استان را بسنجند و این مهمی است که توجه همه اقشار را می خواهد.

  وي ادامه داد: سال 97، مصادف با 40 سالگی انقلاب اسلامی و تلاش متقابلانه دشمن بود. سالی بود که نام سلطه به دنبال منافع خود علیه نظام اسلامی تلاش گسترده ای در سه حوزه فشار و تحریم اقتصادی، جنگ روانی و تلاش برای ایجاد ناآرامی ها انجام داد. در این سال آمریکا از برجام خارج شد. با وجود این، مردم ایران توانستند بر مشکلات فائق شوند و وعده های تابستان داغ، آغاز تحریم ها با 13 آبان ، اول ژانویه و تلخ کردن طعم شیرین چهل سالگی انقلاب هیچ کدام تحقق نیافت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه تصريح كرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، دو پیام مهم را در درون و بیرون به همراه داشت. پیام مردم به درون، انسجام و استمرار حمایت از مسئولان و دولت به عنوان خط مقدم جبهه نبرد با تحریم های دشمن بود. پیام به بیرون نیز ایستادگی و تداوم وفاداری به نظام و انقلاب اسلامی بود.

الهي تبار خاطرنشان ساخت: سال 97 در استان کرمانشاه در حالی شروع شد که دولت درگیر مساله مهم زلزله بود. به ازعان مسئولان و کارشناسان، مدیریت ارشد استان  توانست کارنامه قابل قبولی را ارائه کند. هر چند که بازسازی ها ادامه داشته و قرار بر این است که تا خرداد ماه سال آینده کار بازسازی در روستاها به پایان برسد و در شهرها نیز پایان سال 98 موعد گذاشته شده است. در حال حاضر 25 هزار واحد بازسازی شده و بیش از 61 هزار واحد مرمت شده اند.

وي بيان داشت: در زلزله کرمانشاه،  علیرغم رویداد این حادثه در مناطق مرزی و همسایگی استان با استانهای آلوده کشور همسایه، با اشراف اطلاعاتی که در منطقه و حضور موثر نیروهای نظامی و امنیتی ما کمترین معضل را شاهد بودیم. در حوزه وقوع جرائم نیز علیرغم تخریب 104 واحد و فراهم شدن زمینه برای افزایش جرائم، با تدابیر و حضور موثر همه نیروها توانستیم منطقه را کنترل کنیم ودر سایر شاخص های امنیتی نیز توانستیم سربلند بیرون بیاییم. نیروهای امنیتی همچنین توانستند مانع از حرکات ایذایی برخی افراد در منطقه شوند. همچنین با وجود تردد مداوم مسئولان کشوری در مناطق زلزله زده، از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و دیگر مدیران دستگاههای کلان به خوبی امنیت منطقه تامین شد.

وي گفت: در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی، به لحاظ اینکه زیرساخت ها از بین رفته بود، خطر بروز و شیوع بیمارهای بومی از جمله سالک وجود داشت. با تقسیم کاری که انجام شد بیش از 900 کیلومتر از مناطق زلزله سم پاشی شد و مسائل بهداشتی به طوری کنترل شد که شاخص ها حتی نسبت به قبل از زلزله نیز بهبود یافت. بیماری سالک از 56 مورد به 8 مورد رسید. در حالی که سال 97 گرم ترین سال استان بود با اقداماتی که در مجموعه وزارت بهداشت و وزیر سابق شد شاهد موفقیت عملکردها بودیم.

الهي تبار اظهار داشت: در حوزه مسائل روحی و روانی با وجود اینکه بیش از 6 هزار پس لرزه در مناطق زلزله زده وجود داشته اما با مداخلات تاثیرگذاری که انجام شد نزدیک به 200 هزار نفر غربالگری شدند و روی 22 هزار نفر کار مداخله گری صورت گرفت. روی حدود 6 هزار نفر نیز اقدامات درمانی انجام شد و با این عملکرد توانستیم رفتارهای پرخطر را که می توانست به چالش تبدیل شوند کنترل کنیم. در این موضوع سازمان های مردم نهاد، نقش و حضور موثری داشتند.

وي افزود: با همراهی و همکاری مردم در مناطق زلزله زده توانستیم الگوی جدیدی در کنترل رفتارهای پر خطر را با استفاده از دانش و تجربه ثبت کنیم. این اقدامات البته با محوریت سازمان بهزیستی ادامه پیدا خواهد کرد چرا که مسائل روحی و روانی به یکسال ختم نمی شود.



اوقات شرعی
آب و هوا