+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه خبر داد:

ساخت ۳۵ مسجد در مناطق زلزله زده با اعتبارات استانی / بازسازی مناطق روستایی زلزله زده ۸۰ درصد پیشرفت داشته است

استاندار كرمانشاه از ساخت 35 مسجد در مناطق زلزله زده با اعتبارات استاني خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت:برای بازسازی واحدهای باقی مانده در مناطق زلزله زده ۲۰ هزار تن آهن نیاز است و با وجود افزایش چشمگیر قیمت آهن در بازار، در تلاش هستیم آهن مورد نیاز را با قیمت مناسب تهیه کنیم.

وي تصريح كرد: این درخواست در سفر معاون اول رئیس جمهور به کرمانشاه مطرح شد و با جدیت به دنبال تامین آهن مورد نیاز برای بازسازی واحدهای زلزله زده هستیم.‌

استاندار كرمانشاه گفت: برخی روستاها در این زلزله نیاز به جابجایی داشتند که اینکار توسط بنیاد مسکن در قالب یک برنامه در حال انجام است و طبق مصوبه ستاد بازسازی زمین در اختیار آن گذاشته می شود.

مهندس بازوند ادامه داد: موضوع الحاق محله پامنار به شهر سرپل ذهاب تصویب شده است و ساکنان این محله می توانند برای دریافت پروانه به شهرداری مراجعه کنند.

وي افزود: از میان مدرسه های روستایی آسیب دیده در مناطق زلزله زده تنها کار ساخت سه مدرسه باقی مانده که با شتاب در حال انجام است تا دانش آموزان این مدارس نیز زودتر زیر  یک سقف مطمئن و با آرامش به تحصیل بپردازند.

 استاندار كرمانشاه اظهار داشت:  کار بازسازی روستاهای زلزله زده تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه زمان بندی شده تا پایان سال ۹۷ بازسازی در روستاها به اتمام می رسد.

وي همچنين گفت: استانداری ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۳۵ مسجد احداثی و همچنین مساجد تعمیری در مناطق زلزله اختصاص داده است. نظام مهندسی طراحی نقشه این مساجد را به صورت رایگان انجام می دهد و نظارت ساخت نیز با بنیاد مسکن و راه و شهرسازی است.



اوقات شرعی
آب و هوا