+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

ساخت مسکن روستایی در مناطق زلزله زده باید تا شهریور به اتمام برسد

استاندار كرمانشاه گفت: با توجه به پيگيري ها و قول رئيس جمهور محترم مبني بر پايان ساخت مسكن هاي روستايي تا پايان شهريور ماه نيازمند سرعت مضاعف تري در اين بخش هستيم.

به گزارش واحد خبر و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه پیگیری روند بازسازی مناطق زلزله زده که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد؛ با تاکید بر امهال وام های بانکی واحد های صددرصد تخریبی افزود: هیچ بانکی حق دادن پیامک ندارد و باید بانک ها دست از ارسال پيامك بردارند و چنانچه اين روند از سوي هر بانكي مشاهده شود با مسئول بانك مربوطه به شدت برخورد خواهد شد.

وي همچنين اظهار داشت: برای سایر واحدهای منطقه که صددرصد تخریب نشده باشند نیز تا سقف 50 میلیون تومان امهال انجام می شود.

وی با بیان اینکه 95 هزار واحد احداثی و تعمیراتی در مناطق زلزله زده وجود دارد گفت: 46 هزار به بانک ها معرفی شده اما پرداختی بانک ها ناچیز است.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: با اینکه 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات دولتی در این بخش داریم اما رقم پرداختی بانک ها ناچیز است.

مهندس بازوند تاكيد كرد: مسکن روستایی باید تا شهریور به اتمام برسد لذا در اين بخش نیازمند سرعت مضاعف تری هستیم که به این منظور لازم است وام های بنیاد مسکن از پنج مرحله به سه مرحله تبدیل شود.

وي همچنین با اشاره به وضعیت صدور پروانه ساخت گفت: با اینکه نظام مهندسی قول داده است تا اردیبهشت ماه کارش را به اتمام برساند اما از هشت هزار واحد شهری پروانه 50 درصد هنوز صادر نشده است لذا اگر نظام مهندسی استان نمی تواند تا از نظام مهندسی سایر استان ها کمک بگیریم.

استاندار کرمانشاه همچنين با بیان اینکه زلزله حدود 6 هزار میلیارد تومان به استان کرمانشاه خسارت زده است‌؛ گفت: دولت تدبیر و امید پنج هزار و300 میلیارد تومان اعتبار در قالب اعتبارات عمرانی، تسهیلات بانکی و تسهیلات بلاعوض برای استان کرمانشاه در نظر گرفته است كه از دولت بابت اين تلاش ها و پيگيري تقدير و تشكر مي كنيم.

وي در ادامه در خصوص وضعیت زیرساخت های ارتباطی استان کرمانشاه از وزیر ارتباط خواست در خصوص تامین فیبر نوری بازارچه مرزی سومار از قصر شیرین کمک کند.

مهندس بازوند همچنين از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خواست در خصوص تعيين تكليف نقاط کور پوششی همراه اول اقدامات لازم صورت گيرد.



اوقات شرعی
آب و هوا