+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

روند کند بازسازی مسکن های مهر سرپلذهاب در هیات دولت مطرح شده است

استاندار كرمانشاه گفت: در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به کرمانشاه مسئله روند کند بازسازی مسکن های مهر سرپلذهاب را مطرح کردم که ایشان نیز آن را در هیات دولت عنوان کردند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: براي جبران روند كند بازسازي اين مسكن هاي مهر، هیات دولت مصوب کرد که یکی از معاونین وزیر راه و شهرسازی جهت تسریع در این امر در مناطق زلزله زده مستقر شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وي با تاكيد بر اينكه باید هرچه زودتر ساخت منزل مستاجران زلزله زده تعیین و تکلیف شود، گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید تا هفته آینده برنامه اجرایی برای آغاز عملیات ساخت منازل مستاجران زلزله زده را مشخص کند.

مهندس بازوند با بیان اینکه باید جوابگوی تاخیر در بازسازی مناطق زلزله زده باشیم، گفت: بخشی از دارندگان واحدهای مسکن مهر که خانه های آن ها در دست احداث است در کانکس ها زندگی می کنند و برای ادامه زندگی با مشکل رو به رو هستند.

استاندار كرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به ایجاد بیمارستان صحرایی در ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی تا 15 آبان ماه به صورت مقدماتی به بهره برداری می رسد و پس از آن تجهیز خواهد شد.

وی همچنين بيان داشت:  تا پایان آبان ماه عملیات اجرایی بیمارستان روانسر هم با 12 میلیارد تومان اعتبار آغاز خواهد شد.

مقام عالي استان در ادامه گفت: بازسازی واحدهای زلزله زده روستایی باید تا پایان سال به اتمام برسد و پرونده بازسازی در مناطق روستایی بسته شود.

دستگاه هایی که اعتبارات عمرانی را جذب نکنند جریمه می شوند

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت تسريع در جذب اعتبارات عمراني توسط دستگاه هاي اجرايي استان گفت: برخی از دستگاه های اجرایی استان هنوز اعتبارات عمرانی را جذب نکرده اند، لذا دستگاه هایی که نتوانند این اعتبارات را جذب کنند جریمه خواهند شد.

مهندس بازوند افزود: اکنون 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی در خزانه است که باید هرچه زودتر دستگاه های اجرایی آن را جذب کنند.

وي بيان داشت: اداراتی که اعتبارات عمرانی را جذب نکنند جریمه و اعتبارات آنها جابجا خواهد شد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا