+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

روند بازسازی در روستاهای زلزله زده به مراحل پایانی رسیده است

استاندار كرمانشاه گفت: روند بازسازی در روستاهای زلزله زده به مراحل پایانی رسیده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست فرمانداران و بخشداران مناطق زلزله زده اظهار داشت:بر اساس بازدیدهای میدانی که از مناطق زلزله زده داشته ایم؛ روند بازسازی روستاهای زلزله زده به مراحل پایانی خود رسیده است.

وي بيان داشت: بازسازی برخی خانه های آسیب دیده، به پایان رسیده ولی هنوز کسی در آن ها ساکن نشده است که ممکن است دلایلی همچون ترس از پس لرزه ها داشته باشد.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: بعد از عید نوروز و با توجه به اتمام روند بازسازی در روستاهای زلزله زده، به تدریج ستادهای بازسازی در این مناطق را جمع  آوری می شوند.

وي با بيان اينكه بنابر گزارش سازمان کشاورزی تاکنون حدود ۱۱ هزار جایگاه های دامی بازسازی شده است،  افزود: تاکنون بازسازی ۲۵۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله متعلق به مددجویان کمیته امداد به اتمام رسیده است و تا پایان سال نیز ۲۵۰۰ واحد دیگر  آماده تحویل می شود. باقی مانده واحدها نیز تا خرداد ۹۸ به اتمام می رسد.

مهندس بازوند گفت: با تلاش های شبانه روزی که طی این مدت صورت گرفته؛ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای مناطق زلزله زده تخصیص یافته است. فرمانداران و بخشداران مناطق زلزله زده با جدیت به دنبال جذب کامل این اعتبارات ارزشمند برای بازسازی باشند.



اوقات شرعی
آب و هوا