+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

رشد تلفات جاده اي در استان براي سالجاري بايد با 10 درصد كاهش همراه باشد

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: رشد تلفات جاده اي در سال گذشته 15/6درصد بود كه اين رقم براي سالجاري بايد با 10 درصد كاهش يعني 5/6 درصد همراه باشد و از همه دستگاه هاي ذيربط مي خواهم كه با جديت پيگير اين موضوع باشند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه كميسيون اميني حمل و نقل جاده اي بر بكارگيري برنامه ها و راهبردهاي علمي و اجرايي به منظور كاهش تلفات جاني جاده اي در محدوده جفرافيايي استان تاكيد كرد.

وي بيان داشت: در سال گذشته 569 نفر بطور ميانگين روزانه 1/6 نفر در جاده هاي استان جان خود را از دست داده اند كه اين رقم عدد بالايي است و به هيچ عنوان پذيرفتني نيست كه براي سال جاري هم تكرار شود.

مهندس بازوند بر تهيه و اجرايي نمودن برنامه هاي علمي و راهبردي به منظور كاهش تلفات جاني جاده اي استان تاكيد كرد و گفت: در اين برنامه ها بايد به صورت دقيق وظايف هر كدام از دستگاه ها مشخص باشد و اداره مسكن و شهرسازي موظف است كه تا پايان همين ماه اين برنامه را تدوين و ارائه نمايد.

وي تصريح كرد: در برنامه مدون بايد مشخص شود كه در سال 1397 تلفات جاده اي با چه برنامه هايي  كاهش پيدا مي كند و براي نيل به اين هدف به چه ابزارها و امكاناتي نياز داريم و دستگاه هاي ذيربط در راستاي اجراي برنامه ها بايد مواردي همچون حذف نقاط پرحادثه، انتقال سريع مجرومين و مصدومين، حضور بيشتر پليس راه در جاده ها و سريعتر رسيدن فوريت هاي پزشكي به محل حادثه از مورد توجه قرار گيرند.

مقام ارشد استان گفت: مردم از ما مسئولين انتظار دارند كه در جهت كاهش تلفات جاده اي گام هاي موثري برداريم لذا تعلل و كوتاهي در اين زمينه از هيچ دستگاهي پذيرفتني نيست.

وي همچنين با اشاره به نقش موثر صداوسيما در تشريح و تبيين برنامه هاي حمل و نقل جاده اي به منظور كاهش تلفات، اظهار داشت: ضروري است كه صداوسيما در قالب برنامه هاي خود به فرهنگ سازي به منظور كاهش خطاي انساني در مسير جاده ها و اينكه چه عواملي مي تواند تلفات جاده اي را رقم بزند،  توجه ويژه داشته باشد.

وي از پليس راهنمايي و رانندگي خواست كه اعمال قانون خود را براي افرادي كه به عوامل جاده اي بي تفاوت هستند،  بيشتر كند.

مهندس بازوند در ادامه به مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور مبني بر كاهش رشد تلفات جاده اي در كشور گفت: استان كرمانشاه در سال گذشته با رشد 15/6 درصد تلفات جاده اي همراه بود كه براساس اين مصوبه بايد در سالجاري با 10 درصد كاهش يعني به 5/6 درصد برسد لذا ضرورت دارد كه برنامه هاي اين مهم هر چه سريعتر آماده و ارائه گردد.

وي افزود: جلسات كميسيون ايمني حمل و نقل بايد پايان هر ماه با حضور مديران دستگاه هاي ذيربط تشكيل شود و با دقت برنامه هاي اجرايي و تدوين شده را به منظور كاهش تلفات مورد بررسي قرار دهيم.

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود  با بيان اينكه با انسجام مي توانيم بر چالش غلبه كنيم از اعضاي تمامي اين جلسه خواست كه همت و تلاش خود را براي كاهش تلفات جاده اي كه يك مطالبه عمومي است، افزايش دهند.



اوقات شرعی
آب و هوا