+ 0 -
ADA

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون ابعاد زلزله کرمانشاه:

رسانه ها در ایجاد وفاق ملی در کشور برای کمک به زلزله زدگان بسیار اثرگذار بودند

استاندار كرمانشاه گفت: رسانه ها در انعکاس ابعاد گسترده فاجعه زلزله نقش به سزایی داشتند و همچنین در ایجاد وفاق ملی در کشور برای کمک به زلزله زدگان بسیار اثرگذار بودند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون ابعاد زلزله کرمانشاه که با حضور خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد؛ اظهار داشت:رسانه ها در انعکاس ابعاد گسترده فاجعه زلزله نقش به سزایی داشتند و همچنین در ایجاد وفاق ملی در کشور برای کمک به زلزله زدگان بسیار اثرگذار بودند.

وي اظهار داشت: رسانه های استان دغدغه توسعه کرمانشاه را دارند و با یک دلسوزی خاص مسایل را دنبال می کنند که جای تقدیر بسیار دارد.

وي بيان داشت: خبرنگاران در این ایام در منطقه حضور میدانی و مستمری را در منطقه داشتند و در شکل دهی مناسب کمک های مردمی نقش بسیار مهمی داشتند.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: در این حادثه شاهد همدردی گسترده مردم ایران با هموطنان زلزله زده شان بودیم. هموطنانی که در طول 8 سال دفاع مقدس مرزبان  بوده اند.

 وي افزود: در کشور ما به دلیل اینکه بسیاری از پیشگیری ها انجام نمی شود، معمولا مدیریت در بحران انجام می شود در حالیکه باید با برنامه ریزی به نقطه ای برسیم که مدیریت بر بحران برسیم.

وي با بيان اينكه  مدیریت یک بحران بزرگ و گسترده کار ساده ای نیست و یک تلاش گسترده و همه جانبه و شبانه روزی را می طلبد اظهار داشت: امنیت بسیار بالایی در منطقه وجود دارد و سرقتی در سرپل ذهاب از منازل مردم گزارش نشده است  این حاشیه هایی که در روند توزیع چادرها وجود دارد را نباید به حساب ناامنی گذاشت و همانند پس لرزه ها امری عادی است.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: به دلیل در پیش بودن زمستان و سرد بودن هوای منطقه، مرحله اسکان موقت باید انجام شود و فراهم آوردن کانکس های لازم برای زلزله زدگان هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان در پی خواهد داشت.

وي بيان داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء و سپاه کار آوار برداری و نصب کانکس ها را با شتاب انجام می دهند و براساس برنامه تدوین شده قرار است روزانه 400 کانکس برای زلزله زدگان نصب شود.

مهندس بازوند تصريح كرد: اسکان موقت هیچ ارتباطی با وام های بلاعوضی که توسط دولت برای پرداخت به زلزله زدگان تصویب رسیده است؛ ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

استاندار كرمانشاه افزود: کانکس هایی که توسط قرارگاه خاتم ساخته می شوند از استاندارد و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند؛ یک کانکس خوب 16 متری با امکانات مناسب است.

وي بيان داشت: تا آنجایی که امکان پذیر بوده است هماهنگی هایی صورت گرفته تا اقلام از داخل استان تهیه شود. به عنوان مثال کلیه مصالح مورد نیاز نوسازی واحدها از داخل استان تهیه می شود.

مهندس بازوند با بيان اينكه به دنبال این هستیم که روند ساخت مسکن دایم با مشارکت خود مردم انجام شود گفت: تسریع در بهره برداری از راه آهن یکی از خواسته های مدیریت ارشد استان بود که توسط معاون اول رییس جمهور دستورات لازم برای انجام آن داده شد.

وي افزود: قید متناسب بودن منابع و مصارف از بانک ها برای پرداخت تسهیلات حذف شد که امتیاز بسیار خوبی بود.

وي همچنين با بيان اينكه رسانه ها کمک کنند از این بحران گذر کنیم و یک زندگی عادی را در استان شکل دهیم اظهار داشت: تاکنون 17 جلسه کارگروه مدیریت بحران داشته ایم که این نشست ها با رویکرد تبدیل این تهدید ها به فرصت برگزار می شود.

 

استاندار كرمانشاه در پايان گفت: تغییرات در تیم مدیریتی استان قطعی است.



اوقات شرعی
آب و هوا