+ 0 -
ADA

دکتر هدایت حاتمی:

رسانه ها با ارایه تحلیل های راهگشا به آرامش بازار کمک کنند / روند تامین کالاهای مورد نیاز مردم به خوبی درحال انجام است / بخش مهمی از تقاضای بازار، کاذب و غیرواقعی است

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تاكيد كرد: رسانه ها با ارایه تحلیل های راهگشا به آرامش بازار کمک کنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دکتر هدایت حاتمی صبح یکشنبه در دوازدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار که در سازمان صنعت معدن و تجارت برگزار شد؛ اظهار داشت: تنظیم عرضه و تقاضا در شرایط فعلی یکی از اولویت های مهم مدیریت ارشد استان است و در این راستا کمیسیون تنظیم بازار به منظور بررسی وضعیت موجود و اتخاذ راهکارهای لازم، هفته ای دوبار برگزار می شود.

وي با بيان اينكه مشکلات موجود در بازار  مقطعی است و یک فصل گذار است، خاطرنشان ساخت: کمبود خاصی در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز مردم نداریم و نیازهای موجود طبق روال در حال تامین است و بخش عمده ای از مشکلات به حوزه تقاضا بازمی گردد و یک تقاضای کاذب و غیرواقعی در سطح جامعه شکل گرفته است.

دكتر حاتمي ادامه داد: مسایل و مشکلاتی که دشمن در حوزه اقتصادی مطرح می کند بیشتر یک جنگ روانی است زیرا نه توان تولید کشور کاهش یافته و نه جمعیت اضافه ای به کشور افزوده شده است.

مقام ارشد اقتصادي استان با بيان اينكه باید تلاش کنیم با ارایه راهکارهای درست اعتماد مردم به بازار را دوباره برگردانیم، گفت: برای بازگشت این اعتماد باید یک برنامه کاری ویژه برای مدیریت تامین و عرضه کالاهای پرمصرف و اطلاع رسانی درست را در دستور کار قرار دهیم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بيان داشت: بدنه اصلی بازاریان از قشر متدین و منصف هستند و پشتوانه ای قابل اعتنا برای شکل دادن یک شبکه مناسب برای توزیع کالا هستند.

وي افزود: در این میان فرایند نظارتی برای کنترل تخلف ها نیز تقویت خواهد شد و با محتکرین و گران فروشان برخورد جدی خواهیم کرد.

دكتر حاتمي تصريح كرد: وجود یک نظارت قانونمند، دقیق، مستمر و مداوم بر روند تامین کالا و بازار عرضه، به تقویت آرامش در بازار کمک می کند لذا اگر در زمینه ساماندهی چند کالای اصلی خوب عمل کنیم، کمک بسیار بزرگی به آرامش بازار است.

وي افزود: در حوزه تنظیم بازار نیازمند شکلگیری یک اتاق فکر پویا و کارآمد هستیم که به شکل دائمی به رصد مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب در این زمینه کمک کند و ساماندهی حوزه حمل و نقل یکی از اولویت های مهم در حوزه تنظیم بازار است و تامین لاستیک مورد نیاز کامیون ها و توزیع مناسب آن در دستور کار جدی است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با بيان اينكه در حوزه حمل و نقل به هیچ عنوان اجازه مشکل آفرینی توسط افراد فرصت طلب را نخواهیم داد، گفت: در کنار سیاست های حمایتی برای مصرف کننده ها، به دنبال حمایت جدی از تولیدکننده نیز هستیم.

وي تصريح كرد: شرایط فعلی افزایش تقاضاها برای مصرف داخلی و صادرات، یک فرصت مناسب را برای تولیدکنندگان پدید آورده است لذا با کمرنگ کردن نقش شبکه های دلالی می توان زمینه مناسبی را برای افزایش درآمد تولیدکنندگان فراهم کرد.

وي در پايان اظهار داشت: اطلاع رسانی و تحلیل درست و حرفه ای از شرایط بازار توسط رسانه ها و به ویژه صدا و سیما می تواند به ایجاد آرامش در بازار و تقویت اعتماد مصرف کننده کمک کند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا