+ 0 -
ADA

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري:

راه مبارزه با بسياري از مشكلات ايجاد اشتغال است

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري گفت: حل معضل بيكاري به معناي حل بسياري از مشكلات از جمله مسائل فرهنگي، اجتماعي، سياسي و امنيتي است و امروز حل بسياري از اين مشكلات در گرو جدي گرفتن  موضوع ايجاد اشتغال است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري سید ابوالفضل رضوی در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كه به رياست مهندس بازوند استاندار كرمانشاه در محل سالن تدبير استانداري برگزار شد، بيان داشت: مشكل بيكاري مشكل زا است و هر كسي كه براي ايجاد اشتغال تلاش نكند از ياران پايداري نظام نيست.

وي خواستار ارتباط بيشتر مديران با مردم شد و گفت: ارتباط با مردم بايد به صورت ويژه در دستور كاري مديران قرار گيرد و همچنين بايد به آموزش هم توجه ويژه داشته باشيم.

رضوي ادامه داد: با تعويض اختيار به استان ها موافق هستم اما اما با مداخله در مسئولیت دیگران مخالفم.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري همچنين گفت: در سطح کشوری تاکنون سه هزار میلیارد تومان از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی به بانک های عامل واگذار شده که 50 درصد این اعتبار در سطح کشور در اختیار بانک کشاورزی است لذا امروز باید 50 درصد سهم استان ها باید در بانک ها باشد و اگر نیست باید پیگیری شود.

وي با بيان اينكه طرح های ملی و پروژه های بالای 6 میلیارد تومان از سهم هر استان کم می شود،  در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ویژگی های تسهیلات اشتغالزایی روستایی، اظهار داشت: براي این تسهیلات پنج سال معافیت از مالیات در مناطق روستایی و 10 سال معافیت برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

به گفته وي شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت نیز از این تسهیلات با نرخ سود 10 درصد و مدت بازپرداخت 18 ماهه می توانند برخوردار شوند.

وي تصريح كرد: اعتباری که برای پروژه ها در روستاها در نظر گرفته شده است تا سقف 15 میلیارد تومان است وثایق مورد نیاز نیز شامل: سند رسمی ملکی و نیز سفته می شود.

رضوي افزود: برای تسهیلات بالای 100 میلیون تومان باید متقاضی 20 درصد سهم آورده داشته باشد ضمن اینکه تا سه سال می تواند تنفس بازپرداخت، 2 سال دوره مشارکت و در مجموع 6 سال بازگشت سرمایه خواهد داشت.

وي همچنين در خصوص تسهيلات اشتغالزايي مناطق روستايي استان كرمانشاه نيز گفت: سهم این استان از تسهیلات اشتغالزایی مناطق روستایی 504 میلیارد تومان است که تاکنون بانک های عامل باید 50 درصد آن را دریافت کرده باشند.

وي در ادامه به بازدید خود از روستای گردشگری نسمه اشاره کرد و گفت: در اين روستا با جذب گردشگر می توان دنیایی ثروت احیا و برای هزار نفر شغل ایجادكرد.

وي بيان داشت: استان کرمانشاه داراي ويژگي هاي مهمي از جمله طبیعت زیبا ، قرار گرفتن مسیر زوار عتبات عالیات و استعداد کشاورزی و دامپروری مي باشد.

رضوي همچنين با تاكيد بر استفاده از اينترنت براي توسعه كسب و كار گفت:  در دنیای امروز نباید از استفاده از اینترنت برای توسعه کسب و کار غفلت کرد و با دید تهدید با آن برخورد کرد لذا باید بتوانیم از طریق فضای مجازی محصولات کشاورزی را بفروشیم.



اوقات شرعی
آب و هوا