+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

دولت تمام توان خودش را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به کار گرفته است

استاندار کرمانشاه گفت: دولت تمام توان خودش را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به کار گرفته است لذا باید با انسجام کامل ملی، بازسازی مناطق زلزله زده را به اتمام برسانیم.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند روز جمعه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله استان در سرپل ذهاب افزود: زلزله سال گذشته به 9 شهرستان و نزدیک 1900 روستا خسارات وارد کرد و اکنون بیش از 8500 واحد بازسازی شده است و این نشان از تلاش و کوشش همه دست اندرکاران دارد.

وي اولویت کاری مسئولان استان را بازسازی مناطق زلزله زده دانست و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید با استفاده از ظرفیت های موجود و رفع مشکلات فرا روی، تمام توان خود را صرف بازسازی مناطق زلزله کنند.

مهندس بازوند تصريح كرد: از مردم بابت همه ی همکاری هایشان تقدیر و تشکر می کنیم و در بحث امداد رسانی و امداد و نجات کارهایی بی نظیری در کشور صورت گرفت.

وي با بيان اينكه هیچ کاری برای ما در استان کرمانشاه به اندازه بازسازی مناطق زلزله زده اولویت ندارد، گفت: مدیران محترم اولویت کاری خود و مجموعه خودشان را بازسازی مناطق زلزله زده قرار دهند چنانکه زلزله اولویت دولت و نظام نیز می باشد.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: در این شرایط دولت تمام توان خودش را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده به کار برده است لذا باید با انسجام کامل ملی، بازسازی مناطق زلزله زده را به اتمام برسانیم.

 نماينده عالي دولت در استان گفت: دولت بیش از 881 میلیارد تومان برای امهال وامهای زلزله زدگان تخصیص داده است و پنج هزار و 870 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت تسهیلات ساخت و ساز و کمک های بلاعوض در مناطق زلزله زده مصوب کرد که بیش از 50 درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: بخش های مدرسه سازی و بهداشت و درمان، بیشترین فرصت سازی و استفاده در بخش کمک های خیران داشته است.

وی بیان کرد: 175 هزار تن سیمان برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده توسط بنیاد مستضعفان با عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از 115 هزار تن آن وارد استان کرمانشاه شده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی این استان باید بازسازی بیمارستان شهدای سرپل ذهاب را در اولویت کاری خود قرار دهد، گفت: باشگاه های ورزشی خصوصی آسیب دیده از زلزله از محل وام های ویژه، تسهیلات دریافت خواهند کرد.

مهندس بازوند ، بر لزوم گازرسانی به مناطق زلزله زده تاکید کرد و گفت: گازرسانی به مناطق زلزله زده باید در اولویت کاری شرکت گاز قرار گیرد.

وی همچنين تصویب لایحه منطقه آزاد قصرشیرین را نقطه عطفی برای این شهرستان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح می تواند تحول بزرگی در بخش اقتصادی استان ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تکمیل راه آهن را از جمله طرح های در دست اقدام در استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: اعتبارات ساخت خط ریلی تا اسلام آبادغرب مصوب و ابلاغ شد و برای اسلام آبادغرب تا خسروی نیز در حال رایزنی هستیم.

وي گفت: طرح ساخت مسکن برای مستاجران واحدهای تخریبی سرپل ذهاب در هیات دولت مصوب شد و در حال برنامه ریزی برای انجام اقدام های اولیه برای عملیاتی کردن این طرح هستیم.

استاندار كرمانشاه در پايان گفت: از مسئولین مي خواهم كه مصوبات این جلسه بخصوص انتقال بیمارستان صحرایی به ثلاث و اتمام بیمارستان سرپل ذهاب را هر چه سريعتر انجام دهند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا