+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

دستگاه های اجرایی با تمام وجود به فکر کمک به معیشت مردم مناطق زلزله زده باشند

استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه های اجرایی فقط به چند دستورالعمل و مصوبه بسنده نکنند و بايد با تمام وجود و از هر راهی شده به فکر کمک به معیشت مردم باشند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، خواستار پیگیری موضوع جذب نیروی کار بومی شد و از عملکرد اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در عدم ساماندهی نیروی کار استان برای اعزام به مناطق زلزله زده انتقاد کرد.

وی همچنین از عملکرد سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در جذب پایین تسهیلات ویژه اشتغال مناطق زلزله زده انتقاد کرد و گفت: بنیاد مسکن با هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نزدیک به 40 هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد ولی سازمان صنعت و معدن با 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نزدیک به 12 میلیارد تومان جذب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام بیش از 14 هزار متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده بیان داشت: از این تعداد فقط 537 مورد پرداخت شده و این اصلا قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه از مدیرانی که نمی توانند کار کنند خواست تا برای حوزه آنها در مناطق زلزله زده از وزرای مربوط تقاضای استان معین کنیم.

وی در ادامه خواستار اصلاحیه تضامین تسهیلات اشتغال به ویژه برای ساخت واحدهای دامی این مناطق شد و افزود: مردم از کجا ضامن کارمند و یا سند ملک توی این وضعیت جور کنند باید حتما با پیگیری مکرر کمیته نظارت این قانون اصلاح شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه اشتغال و معیشت را مهمترین مطالبه و دغدغه مردم مناطق زلزله زده از دولت برشمرد و از همه دستگاه های اجرایی خواست فقط به چند دستورالعمل و مصوبه بسنده نکنند و با تمام وجود و از هر راهی شده به فکر کمک به معیشت مردم باشند.

وي گفت: از 11 هزار و 500 نفر مشغول به کار در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده پنج هزار نفر غیربومی هستند و این برای استانی که بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد اصلا مطلوب نیست.

در مناطق زلزله زده حق تعطیلی نداریم

معاون هماهنگی امورهماهنگی عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه از ارجاع کار مردم مناطق زلزله زده به فردا و پس فردا انتقاد کرد و گفت: در این وضعیت مردم زلزله زده تعطیلی نداریم و تا زمانی مراجعه کننده باشد باید ادارات دایر باشند.

مهرداد سالارآبادی در ادامه گفت: از بازار پنج هزار میلیارد تومانی مناطق زلزله زده 30 درصد دستمزد است و از به کارگیری نیروی کار غیربومی انتقاد کرد که چرا با وجود این همه بیکار استان نمی توانیم نیروی کار بومی آموزش و بکارگیری کنيم.

 



اوقات شرعی
آب و هوا