+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

دستگاه ها، طرح هاي پژوهشي را يك فرصت براي توسعه و پيشرفت استان بدانند

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: دستگاه ها بايد تلاش كنند كه مجريان و پژوهشگران توانمندي را براي انجام كارهاي پژوهشي بكار گيرند و همواره از اين موضوع به عنوان يك فرصت براي توسعه و پيشرفت استان نگاه كنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي در كارگروه پژوهش و فنآوري استان، پرداختن به انجام هر گونه كارهاي تحقيقاتي و پژوهشي را بسيار موثر در رسيدن به توسعه عنوان كرد.

وي اظهار داشت:طبق قانون دستگاه ها موظف هستند كه يك درصد اعتبارات خود را كارهاي پژوهشي اختصاص دهند لذا دستگاه ها بايد در اين زمينه بسيار پرتحرك و كوشا باشند و تلاش خود را براي اين مهم بكارگيرند هر چند كه اين اعتبارات بايد حداقل به دو درصد افزايش پيدا كند.

وي با بيان اينكه بايد منابع را براي كارهاي پژوهشي افزايش دهيم، خاطرنشان ساخت: استان كرمانشاه در بسياري از بخش ها به ويژه بخش كشاورزي داراي ظرفيت هاي عظيمي است كه توجه به كارهاي تحقيقاتي و پهشي در اين بخش بسيار موثر خواهد بود و منجر به توسعه و تحول در استان خواهد شد.

وي از دانشگاه ها و موسسات علمي خواست كه بيش از پيش در راستاي پرداختن به كارهاي پژوهشي توجه كنند و با انجام كارهاي تحقيقاتي به روند توسعه در استان كمك كنند.

مهندس رحيمي خاطرنشان ساخت: هم افزايي در علم پيشرفت و توسعه را به دنبال خواهد داشت لذا هر چقدر در كارهاي پژوهشي كار شود اين مهم علاوه تاثيرگذاري در توسعه و  توليد ثروت در افزايش درآمد و اشتغال هم بسيار موثر خواهد بود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خاطرنشان ساخت: منابع كافي براي انجام كارهاي پژوهشي وجود دارد اما دستگاه ها بايد تلاش كنند كه مجريان و پژوهشگران توانمندي را براي اين مهم بكار گيرند و همواره از اين موضوع به عنوان يك فرصت براي توسعه و پيشرفت استان نگاه كنند لذا به ايده هاي قوي عملياتي و علمي نياز داريم.

وي با بيان اينكه براي تصويب و تائيد طرح هاي پژوهشي در دستگاه ها، حتماً بايد از افراد دانشگاهي و علمي استفاده شود، گفت: دستگاه ها بايد مكلف شوند كه در تائيد اين طرح ها از افراد علمي و محققين توانمند استفاده كنند تا بهتر و سريعتر به اهداف مورد نظر در اجراي طرح هاي پژوهشي دست پيدا كنيم.

وي همچنين انجام كارهاي تحقيقاتي و علمي را در ارتقاء فرهنگ زندگي و فرهنگ كار بسيار موثر عنوان كرد.

مهندس رحيمي همچنين خواستار سوق دادن مراكز و موسسات اقتصادي استان در توجه به كارهاي پژوهشي با استفاده از منابع مالي آنها شد و گفت: اگر مي خواهيم پژوهش در استان منجر به تحول اساسي شود بايد همه بخش ها به ويژه مراكز اقتصادي را پاي كار بياوريم و با مشاركت و همراهي آنها گام بلندي در جهت توسعه طرح هاي پژوهشي در استان برداريم و مي توانيم اين موضوع را به يك الگوي كشوري تبديل كنيم.

وي همچنين با اشاره به وقوع زلزله اخير در استان كرمانشاه خاطرنشان ساخت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته در نظر داريم كه هفته پژوهش امسال را با تاخير و با نگاه و موضوع زلزله در اسفندماه در استان برگزار كنيم لذا همه دستگاه ها در اين راستا بايد اهتمام لازم را داشته باشند.

وي در پايان تاكيد كرد: بايد ظرف يك ماه آينده تمام كارهاي مربوط به تصويب و تائيد طرح هاي پژوهشي در استان صورت گيرد و برنامه هاي فراخوان با دقت و در موع مقرر به انجام برسد.

در این جلسه 60 پروژه پژوهشی اولویت دار که از سوی دستگاه های اجرایی استان ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.



اوقات شرعی
آب و هوا