+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

در زلزله استان عده اي به دنبال سياه نمايي از اقدامات دولت بودند/ برنامه هاي اين دولت در كمك رساني به زلزله زدگان بي سابقه است

استاندار كرمانشاه گفت: عده اي در داخل كشور به دنبال ايجاد ياس و نااميدي بين مردم در خصوص ناديده جلوه دادن اقدامات اثربخش دولت در مناطق زلزله زده بودند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشت فرمانداران بر ضرورت اطلاع رساني از اقدامات و برنامه ها دولت در مناطق زلزله زده توسط فرمانداران تاكيد كرد.

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر استفاده از فرصت زلزله براي پيشبرد مسائل استان، خاطرنشان ساخت: ما بر اساس اين فرمايش تلاش كرديم كه از فرصت زلزله براي پيشبرد امورات استان استفاده كنيم و تا آنجائيكه مقدور بود به بازسازي بيشتر واحدها در شهرها و روستاها اقدام كرديم.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته به زلزله‌زدگان کرمانشاه از نظر سرعت تصویب و حجم اعتبارات، بیسابقه بوده است اظهار داشت: زلزله سال گذشته استان اولين زلزله اي بود كه پس از 36 ساعت از وقوع آن مصوبات، نقدينگي و اعتبارات مربوط به آن به صورت يكجا ابلاغ شد كه در تاريخ ديگر زلزله ها بي نظير است.

وي به سخنان معاندين در خارج از كشور در خصوص نحوه انتقاد از كمك رساني به زلزله زدگان اشاره كرد و گفت: در خارج از كشور كه وضعيت معاندين با نظام مشخص است اما متاسفانه در داخل كشور هم عده اي به دنبال سياه نمايي و نااميدساختن مردم بودند و عنوان مي كردند كه دولت براي اين مردم كاري انجام نداده است.

استاندار كرمانشاه با اشاره به ساختن بيش از 96 هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده با اعتباري به مبلغ بيش از 5 هزار و 300 ميليارد تومان توسط دولت، اظهار داشت: اين دولت در مجموع ساخت بيش از 96 هزار واحد مسكوني در اين مناطق را در دستور كار دارد اما بعضي ها كه ساخت 20 واحد را شروع كرده اند و جالب كه مصالح اين 20 واحد هم از مصالح پيمانكاراني كه از دولت مصالح خود را تامين مي كنند، تامين مي شود اما آنچنان كار خود را بزرگ و مهم جلوه مي دهند كه اگر ساخت اين تعداد نبود مشكلات مردم به صورت لاينحل باقي مي ماند.

وي با بيان اينكه اين دولت واقعاً مظلوم است كه بعضي ها اقدامات و برنامه هاي اثر بخش آن را ناديده مي گيرند، گفت:اقدمات اين گونه افراد كه كارهاي خود را براي ساخت 20 واحد اين چنين برجسته مي كنند و ساخت 96 هزار واحد توسط دولت را ناديده مي گيرند، جاي تعجب دارد.

مهندس بازوند از فرمانداران خواست كه از اقدامات و برنامه هاي دولت در مناطق زلزله زده كه يك كار بزرگ و اثربخش است را به مردم اطلاع رساني كنند.

وي همچنين گفت: مجموع کمک هایی که مردم عزیز کشور برای زلزله زدگان کرمانشاه به دولت دادند، ۶۴ میلیاردتومان بوده است که به حساب هلال احمر واریز شده است و  جدای از سبدهای غذایی، در شب عید ۹ میلیاردتومان به عنوان عیدی، و اخیرا هم ۶۴  میلیاردتومان برای خرید وسایل سرمایشی و یخچال به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده ایم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کار خوبی در طراحی تعیین سهم شهرستانی اعتبارات، انجام داده است که قابل تقدیر است.

مهندس بازوند تصريح كرد: انتقادات جدی بر نظام برنامه ریزی و تقسیم بودجه کشور در سطح‌کلان وارد است و نظام درآمد-هزینه باعث توانمند شدن مردم و رقابت در میان استان ها می شود.

وي بيان داشت: رویکرد و دیدگاه من این است که در انتصاب مدیران مجموعه استانداری با استفاده از نیروهای داخلی، در مسیر تقویت و تحکیم بدنه وزارت کشور در استان حرکت کنیم.



اوقات شرعی
آب و هوا