+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

در تامين سلامت و تندرستي مردم هيچ كوتاهي را نخواهيم پذيرفت/ با نانوايي هاي استفاده كننده از بلانكيت و جوش شيرين به شدت برخورد خواهد شد

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تاكيد كرد: بايد با شدت با نانوايي هايي كه اقدام به استفاده از مواد خطرناك بلانكيت و جوش شيرين مي كنند، برخورد شود زيرا سلامت و تندرستي مردم براي ما بسيار مهم است و در اين راستا با هيچ كس مماشاتي نخواهيم داشت.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي امروز در جلسه سومين كارگروه پايش و ساماندهي گندم، آرد و نان استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: بايد هدف گذاري ها و برنامه هاي لازم براي برخورد شديد با بانوايي هايي كه سلامتي مردم را با استفاده از بلانكيت و جوش شيرين و همچنين نمك به خطر مي ندازند، مشخص و تدوين گردد.

وي با بيان اينكه مردم كرمانشاه با توجه به مجاهدت ها و ايثارگري هايشان، شايسته زندگي خوب هستند، تصريح كرد: دستگاه هاي نظارتي و متولي بايد تلاش كنند كه نان با كيفيت و سالم به دست مردم استان برسد لذا ضرورت دارد اعضاي اين جلسه مانند يك تيم كاري و هماهنگ براي افزايش سلامتي و تندرستي مردم براي عرضه و پخت نان با كيفيت و سالم تلاش كنند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تصريح كرد: از سوي دولت و جمهوري اسلامي ابزارهاي لازم براي برخورد با تهديد كنندگان سلامت و تندرستي مردم فرار داده شده لذا مديران ذيربط بايد از اين ابزارها با تمامي قدرت استفاده كنند و اجازه ندهند كه عده اي بخواهند سلامت مردم را خطر بياندازند.

مهندس رحيمي خاطرنشان ساخت: ما باجديت پشتيبان و حمايت كننده از برخوردهاي لازم با تهيدكنندگان سلامت مردم هستيم و در اين زمينه از هيچ كوششي اجتناب نخواهيم كرد.

وي بيان داشت: در توليد محصولات و توليدات با كيفيت حمايت هاي لازم را انجام خواهيم داد همانطوري كه در طول دو سال گذشته مانع از واردات مواد غذايي و برنج و چاي به صورت كوله بري در استان شديم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري از سازمان غله و اتحاديه نانوايي ها خواست كه نظارت خود را بر نانواني هاي براي عرضه با كيفيت نان بدون استفاده از بلانكيت و جوش شيرين و نمك و همچنين توليد آرد توسط كارخانجات آرد افزايش دهند.

مهندس رحيمي ادامه داد: در گزارشات دانشگاه علوم پزشكي يكي از علل بيماري سرطان استفاده از بلانكيت و جوش شيرين در پخت نان عنوان شده لذا همه توجه داشته باشند كه بايد نهايت دقت و تلاش خود را براي جلوگيري از استفاده اين مواد در نانوايي ها بكار بگيريم و در اين راستا نبايد هيچ كوتاهي و قصوري از جانب هيچ دستگاهي صورت گيرد.

وي تاكيد كرد: دستگاه هاي نظارتي بايد در صورت مشاهده هر مقدار بلانكيت و جوش شيرين در نانواني هاي با افراد اين خبازي به شديدترين نوع برخورد كنند و  پس از قطع سهيمه و پلمپ كردن خبازي،  افراد آن را نيز به مراجع قضايي معرفي كنند.

وي ادامه داد: همچنين نانوايي ها مجاز به استفاده از نمك هم نيستند زيرا نمك مشكلات قلبي و عروقي را براي مردم به همراه دارد لذا دستگاه هاي نظارتي در اين زمينه هم با جديت برخوردهاي لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با بيان اينكه ما موظف به مراقبت از سلامت مردم هستيم، گفت: همه در اين كارگروه موظف به ارتقاي كيفيت پخت نان هستند لذا بايد نظارت هاي دقيقي بر سيلوها، كارخانجات آرد و نانوايي ها صورت گيرد و در دفاع از سلامت مردم نهايت تلاش و جديت خود را بكار گيريم.

وي همچنين از دستگاه هاي ذيربط خواست كه به صورت اتفاقي و سرزده از نانوايي ها بازديد كنند و در زمينه كنترل قيمت ها هم وظيفه خود را به دقت انجام دهند.

وي همچنين خواستار استفاده از كسيه هاي پارچه اي غير پلميري با همكاري دانشگاه علوم پزشكي،  اتحاديه نانواني ها و سازمان غله و سازمان صنعت، معدن تجارت براي جلوگيري از عرضه و استفاده از نايلون در نانوايي ها شد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا