+ 0 -
ADA

مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- در نشست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان :

در بازسازی مناطق زلزله‌زده، فاصله زیادی بین کار انجام شده و هدف مطلوب داریم

استاندار كرمانشاه گفت: در بازسازی مناطق زلزله‌زده، فاصله زیادی بین کار انجام شده و هدف مطلوب داریم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده استان  افزود: در خصوص عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات، این روندی که در پیش گرفته شده مطلوب و قابل قبول نیست و نشان دهنده عدم وجود ساختار مناسب در بانک هاست که باید پیگیری شود.

وی با بيان اينكه سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان قابل قبول نيست، افزود: زلزله اتفاقی است که حادث شده و به مردم خسارت وارد کرده، لذا در تخصیص تسهیلات به زلزله زدگان نباید به بخشنامه‌های معمول تکیه شود.

وي بيان داشت: افکار عمومی وضعیت مناطق زلزله‌زده را با دقت رصد می کند، نحوه بازسازی و تعمیر واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله زده باید شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: یکی از دلایل کُندی در روند ساخت و سازها بوروکراسی اداری است که بانک‌ها و بنیاد مسکن در ساختار ایجاد کرده‌اند، که گویا علت آن هم نگرانی آنها از به کارگیری وامها در جایی غیر از ساخت و ساز است، اما این توجیه قابل قبول نیست، چرا که باید اعمال مدیریت کنند.

مهندس بازوند افزود: هرچه روند مدیریتی در این حوزه طولانی تر شود، آفات و ضررهای ان بیشتر است، لذا باید مراحل اداری کار ساخت و ساز را کوتاه کنند تا بهتر جواب دهد.

وي گفت: بحث اقساط وام از طرف بنیاد مسکن باید با دقت و سرعت مدیریت شود و تعلل و قصور در این زمینه قابل اغماض نيست.



اوقات شرعی
آب و هوا