+ 0 -
ADA

نشست خبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با خبرنگاران (بخش سوم):

در انتصابات منافع استان را در نظر می گیریم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه گفت: در انتصابات منافع استان را در نظر می گیریم.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهيم الهي تبار در ادامه نشت خبري خود با رسانه ها اظهار داشت: انتصابات در استان در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی است. بر اساس مصوبه شورای اداری روال این است که وزارتخانه ها، دستگاه ها و روسای سازمان های دولتی موظفند که انتصاب مدیران کل مربوطه در را با استاندار هماهنگ کنند و عزل آنها را اطلاع بدهند.

وي ادامه داد: در شهرستان ها نیز این روند قانونی در هماهنگی با فرمانداران اعمال می شود. در صورت بروز اختلاف نیز معاونتی در ریاست جمهوری مامور به رسیدگی است. در این راستا گزینه هایی توسط مسئولان کشوری معرفی می شوند ممکن است بعضا پیشنهادهایی را هم از استان بخواهند اما مسئولیت آن با دستگاههای ملی است.

الهي تبار گفت: در حوزه مسائل ستادی کمیته هایی در وزارت کشور مشخص شده اند که نفرات معرفی شده را بررسی می کنند. یکی از ملاک ها مورد قبول بودن برنامه های دولت از سوی نفرات معرفی شده است. بر این اساس دیده می شود که در بدنه دولت اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارند چرا که این دولت اعتدال گراست. ملاک بعدی نیز شناخت کافی نفرات معرفی شده از حوزه های مسئولیت است تا بتوانند کار را مدیریت کنند. بر این اساس فرمانداران در وزارت کشور ارزیابی می شوند و روال وزارت کشور نیز این است که از نیروهای خود انتخاب کند.

وي تصريح كرد: بر اساس قانون دستگاه ها تا 10 درصد نیروهای خود را می توانند به شکل مامور داشته باشند که البته تلاش برای کاهش این رنج و استفاده از نیروهای توانمند دورن سازمان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در انتصابات منافع استان را در نظر می گیریم و اینکه با این انتصابات  بیشتر در مسیر توسعه حرکت کنیم. در سال 97، از مهر ماه سال گذشته تاکنون 50 نفر به عنوان فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار در استان منصوب شده که هشت نفر اهل سنت و پنج نفر نیز برون سازمانی بوده اند.در یک سال اخیر 28 حزب و تشکل قانونی سیاسی در استان مجوز گرفته و 6 تشکل هم در حال اخذ مجوز است.

وي همچنين اظهار داشت: کتابخانه مرکزی کرمانشاه یکی از نمادهای فرهنگی استان است. هنگام ورودم به استان با دیدن این پروژه تاسف خوردم. قطب شدن کرمانشاه در غرب کشور هنگامی مورد پذیرش در بیرون است که خدمات برتر داشته باشد. استان کرمانشاه باید بتواند در حوزه آموزش عالی برای دانشجویان استان های دیگر هدف برتر باشد یا در حوزه خدمات درمانی بیماران کرمانشاه را به استانهای دیگر ترجیح دهند.

وي بيان داشت: برای قطب شدن کرمانشاه در غرب کشور که عقبه تاریخی هم دارد وجود یک کتابخانه مرجع در منطقه از ضرورت هاست. در این موضوع ورود شده و 5 میلیارد اعتبار اختصاص دادیم.امیدواریم با توافق نهاد کتابخانه ها و شهرداری کرمانشاه این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

الهي تبار افزود: اعتقادمان پدیداری امنیت پایدار در مرزها با تقویت مرزنشینان است. برای اینکه جمعیت در مرز بماند ضرورت دارد که معیشت شان نیز لحاظ شود. از این رو دولت سال گذشته مصوبه ای با عنوان «ساماندهی مبادلات مرزی» را تهیه کرد که بر اساس آن در استان بازارچه های مرزی شکل گرفت.

وي ادامه داد:  با این روش ماهیانه هر نفر 700 هزار تومان و یک خانوار 2 میلیون و 800 هزار تومان معافیت برای انتقال کالاها داشتند اما طرح با استقبال همراه نشد. اخیرا 148 قلم کالا از سوی دولت برای واردات اعلام شده که اقلام غذایی 100 درصد معافیت و غیر غذایی 50 درصد معافیت داده شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه گفت: در بحث بازارچه شیخ صله، ساخت زیرساخت ها را شروع کرده ایم و در تیله کو نیز این اقدام روی داده است. موضوع اختصاص سهمیه سوخت به مرزنشینان نیز در مرحله مزایده قرار دارد و برای استقبال از آن قیمت پایه را کاهش و کیفیت سوخت را افزایش داده شد. بازگشایی شوشمی در 12 فروردین میسر نیست به این  لحاظ که طرف عراقی باید موافقت دولت مرکزی را نیز اخذ کند. در سفر استاندار حلبچه به استان بر سر این موضوع توافق شد اما نیاز به تائید وزارت خارجه عراق وجود دارد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا