+ 0 -
ADA

مهندس بازوند-استاندار کرمانشاه- در نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان سرپل ذهاب :

حضور نورانی مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده مرهمی بر آلام و دردهای حادثه دیدگان بود

 

استاندار كرمانشاه گفت: حضور نورانی مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده مرهمی بر آلام و دردهای حادثه دیدگان بود و دستورات ایشان در تسریع روند خدمتگزاری بسیار موثر بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان سرپل ذهاب افزود:  حضور رییس جمهور در مناطق آسیب دیده و مصوبه تسهیلات برای زلزله زدگان، اقدامی بسیار ارزشمند بود که از ایشان تقدیر و تشکر. می‌نماییم. رییس جمهور از دقایق آغازین بعد از زلزله به صورت مستمر پیگیر اوضاع بودند.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: مدیران عامل همه بانکها به استان آمدند و مصوب شد که بیش از هفتصد میلیارد تومان تسهیلات در نظر بگیرند که البته نیاز به پیگیری دارد.

مهندس بازوند ادامه داد: دستگاه های دولتی برای از سرگیری خدمات خود به مردم شهرهای آسیب دیده، خودشان مشکلات خود را حل کنند و از امکاناتی که برای حادثه دیدگان درنظر گرفته شده است حتی به صورت جزیی استفاده نکنند و در همه موارد اولویت با مردم است.

استاندار كرمانشاه گفت: برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهرهای حادثه دیده، اداره کل ورزش و جوانان و ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی سریعا برنامه ریزی و اقدام کند و مدیرکل ورزش و جوانان برای پیگیری امور در شهر سرپل مستقر شود.

مهندس بازوند تصريح كرد: حدود هزار تن زباله از سطح شهر سرپل ذهاب جمع آوری شده است. اگر ادارات خدمترسان به موقع اقدام  نمیکردند سلامت مردم به مخاطره می افتاد. مردم لباسهای دسته دوم برای زلزله زدگان نفرستند. چون بدون استفاده می مانند و این مسأله کار جمع آوری زباله ها را مشکل می کند.

وي بيان داشت: ظرف ۴۸ ساعت آینده ارتش به پادگان‌ها برگردد و هلال احمر توزیع اقلام و خدمات را بر عهده بگیرد تا سیمای شهر کم‌کم به حالت عادی برگردد. از اقدامات ارزشمند و حضور به موقع ارتش تشکر می کنم.

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: از هیچ اداره ای پذیرفته نیست که ارائه خدمات را متوقف یا تعطیل کند و  فرمانداران بايد سرکشی نموده و نتیجه را به من گزارش دهند.

وي افزود: با قید فوریت مدارس تخلیه شود و مدارسی که قابل استفاده هستند به صورت دوشیفت دایر شوند تا از شنبه هفته آینده دانش آموزان به کلاس های درس برگردند.

وي با بيان اينكه شرکت نفت و هلال سوخت‌رسانی به مردم را بايد همچنان ادامه دهند گفت: جهاد کشاورزی هرچه سریعتر خسارت‌های وارده به دام ها در مناطق آسیب دیده را مشخص و تعیین تکلیف نمایند.

مهندس بازوند ادامه داد: ادارات کل استان تا یک ماه آینده یکی از معاونین خود را در شهر سرپل ذهاب مستقر نمایند.

استاندار كرمانشاه افزود: همه بیمارستانهای صحرایی همچنان به خدمترسانی ادامه دهند و هیچ بیمارستان صحرایی فعلا اجازه جمع کردن خدمات خود را ندارد.

وي تصريح كرد:مردم کمک های غیرنقدی خود را به روستاهای زلزله زده ببرند و شهرهای حادثه دیده از کالا و خدمات اشباع شده اند.



اوقات شرعی
آب و هوا