+ 0 -
ADA

رييس ستاد انتخابات استان؛

جوانان بیشترین مشارکت را در انتخابات استان داشته اند


رئیس ستاد انتخابات استان در گزارشی از روند ساعات گذشته انتخابات گفت که رنج سنی ۲۵تا ۴۵سال بیشترین مشارکت را در انتخابات استان داشته اند.

به گزارش واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با خبرنگاران در محل ستاد انتخابات استان اظهار داشت: از ساعت ۸صبح، کار اخذ رای آغاز شد و کلیه شعب برقرار شده و در کمترین زمان ممکن باشبکه جامع انتخابات ارتباط گرفتند.

 

وی افزود: ویژگی این انتخابات، وجود دستگاه های احراز هویت است که مانع بروز بسیاری از تخلفات مانند رای تکراری و  رای با شناسنامه های مختلف شده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین در بیان اقدامات امنیتی انتخابات گفت:در بحث تعرفه های رای این دوره یکسری اقدامات حفاظتی و امنیتی لحاظ شد و برای چاپ و جعل آن غیرممکن شد این اقدامات در جهت سلامت انتخابات انجام شد.

وی افزود: چالش جدی را در شعب اخذ رای نداشته ایم و شعب سیار و ثابت فعال هستند در حوزه مسایل امنیتی نیز چالشی دیده نشده و فضای امنی داشته است.

 الهی تبار  در گزارشی از روند مشارکت در انتخابات استان نیز گفت:تاساعت ۱۲ظهر،  از جمع رای دهندگان ۵۶ درصد مردان و۴۴درصد زنان را به خود اختصاص داده اند و بیشترین رنج سنی رای دهندگان از بین ۲۵تا ۴۵سال بوده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: پیش بینی ازدحام و موج جمعیتی در ساعات پایانی انتخابات خواهیم  داشت.

 الهی تبار با بیان اینکه «تا اکنون تخلفی که چالش برانگیز باشد در انتخابات نداشته ایم» تصریح کرد: اخباری در مورد خرید و فروش رای دریافت شده و چند نفر در این ارتباط دستگیر شده اند و دستگاه قضایی حتما ورود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه«برخی بی اخلاقی ها در انتخابات بعضا ورود پیدا می کند که تشویش اذهان را به دنبال دارد» تاکید کرد: حتما مردم از منابع رسمی اطلاعات و اخبار انتخابات را دریافت کنند.

 

الهی تبار اظهار داشت: اما در مورد اخذ بیشترین آرا برای برخی کاندیداها منتشر میشود که در جهت ایجاد چالش در فضای عمومی است و منتشرکنندگان این مطالب بدانند که در قبال آن مسئول هستند.

الهی تبار با اشاره به احتمال تمدید زمان قانونی اخذ رای هم گفت: زمان قانونی رای گیری ده ساعت است اما امکان تمدید وجود دارد غالبا در انتخابات تمدید را داشته ایم اما تفاوت این دوره به دستگاه های احراز هویت باز می گردد و این سیستم برای یک روز فعال است و پس از آن بسته میشود بخاطر همین تاکید داریم که رای را به ساعات پایانی موکول نکنند.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا