+ 0 -
ADA

معاون سياسي و امنيتي استانداري:

جشنواره ثروت آفرین انار حذف نمی شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه حفظ و تقویت آئین های محلی را یکی از ظرفیت های گردشگری استان دانست و تاکید کرد: از مسیر برگزاری آئین های بومی فرهنگی است که می توان پویایی و توانمندی فرهنگی و اقتصادی برای مردم ایجاد کرد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمد ابراهیم الهی تبار با بیان این مطلب در جلسه بررسی جشنواره انار منطقه اورامات افزود: جشنواره انار اورمانات در پاوه با جذب گردشگر برای استان تولید ثروت می کند .علاوه بر آن تبلیغی برای فرهنگ، جغرافیا و آئین های استان و رقم زننده توسعه کرمانشاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از ظرفیت های گردشگری و زیرساختی برجسته فرودگاه وراه آهن به سمت توسعه حرکت کنیم تصریح کرد: با این همه ثروت چرا کرمانشاه جایگاه مناسبی در شاخص های توسعه نداشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه با اشاره به وجود دغدغه های مطرح شده از سوی امام جمعه پاوه در مورد جشنواره انار نیز گفت: ماموستا قادری به عنوان چهره دلسوز برای مردم و انقلاب شناخته می شود وضمن توجه به آئین های مناطق ، باید دغدغه های مدنظر ایشان نیز لحاظ شود.

الهی تبار با اشاره به ریشه دینی جشنواره انار در اورامانات افزود: جشنواره انار را که یک آئین شکرگزاری است باید حفظ و تقویت شود. این آئین ها جزئی از فرهنگ عامه هستند که برای گردشگران جذابیت دارد و آنها را به منطقه می آورد.

وی با تاکید بر مردمی برگزار شدن جشنواره انار اورامانات اظهار داشت: نباید به بهانه وجود مشکلات صورت مساله یعنی جشنواره را حذف و متنفی کرد. هر چه حضور مردم پر رنگ تر باشد دغدغه های امنیتی کمتر و وضعیت اقتصادی منطقه نیز بهتر می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداري کرمانشاه بار دیگر بر تهیه تقویم فرهنگی استان تاکید کرد.



اوقات شرعی
آب و هوا